Mësuesit në provimin e kualifikimit/ Shembuj praktikë për dosjen profesionale, testin dhe projektet

Mësuesit që synojnë kualifikimin 2024-2025 duhet të përgatiten për dorëzimin e dosjes profesionale, orën mësimore të hapur dhe testin e informatizuar. Për t’i ndihmuar, ofrojmë modele praktike për çdo fazë të procesit, duke përfshirë planifikime, teste dhe projekte kurrikulare.

Mësuesit që synojnë të fitojnë kualifikimet e reja në vitin shkollor 2024-2025 duhet të përgatiten për një proces të rëndësishëm vlerësimi, i cili përfshin dorëzimin e dosjes profesionale, vlerësimin e orës së hapur mësimore dhe testin e informatizuar. Për t’i ndihmuar ata në këtë proces, sjellim disa shembuj të dobishëm që mund të përdoren si referencë.


1.Dosja e zhvillimit profesional

Mësuesit duhet të paraqesin një dosje të detajuar që përfshin dokumentacionin personal, zhvillimin profesional dhe dokumente mbështetëse si certifikata trajnimesh, publikime akademike dhe projekte të zhvilluara me nxënësit. Kjo dosje është një pasqyrë e punës dhe përmirësimit të vazhdueshëm të mësuesit.


2.Vlerësimi i orës mësimore të hapur

Një nga komponentët kryesorë të procesit të kualifikimit është zhvillimi i një ore mësimore të hapur, e cila vlerësohet sipas kritereve specifike, si planifikimi, metodologjia e përdorur, angazhimi i nxënësve dhe vlerësimi i tyre.


3.Testi i informatizuar

Testimi vlerëson njohuritë dhe aftësitë metodologjike të mësuesve në raport me programin kurrikular. Pyetjet përfshijnë konceptet kryesore të mësimdhënies, vlerësimit formativ dhe aplikimin e kompetencave të nxënësve në mësim.


4.Projektet kurrikulare dhe aktivitetet klasore

  • Plani i një aktiviteti klasor: Një projekt i organizuar nga kandidati me qëllim zhvillimin e aftësive sociale dhe akademike të nxënësve.
  • Planifikimi i një ore model: Një shembull konkret i një ore mësimore të bazuar në qasjen me në qendër nxënësin.
  • Testi/detyra përmbledhëse: Një mjet vlerësimi për një periudhë të caktuar që analizon progresin e nxënësve dhe identifikon sfidat.
  • Plani i një projekti kurrikular: Një projekt i zhvilluar nga nxënësit nën udhëheqjen e mësuesit, i cili përfshin fazat e planifikimit, zbatimit dhe analizës së rezultateve.


Këto modele janë një ndihmë e vlefshme për mësuesit që duan të përgatiten në mënyrë sa më efektive për procesin e kualifikimit. Për më shumë detaje mbi kriteret dhe afatet, referojuni udhëzimeve të Ministrisë së Arsimit dhe Sportit. Më poshtë gjeni shembuj konkret: 





Shembull 1: Dosja e zhvillimit profesional

Emri i kandidatit: ______________________

Shkolla: ______________________

Lënda: ______________________


Kategoria për të cilën aplikohet: Mësues i Kualifikuar / Specialist / Mjeshtër

Përmbajtja e dosjes:

1. Dokumentacioni personal 

  • Diploma dhe certifikata të vlefshme.
  • Vlerësimi i fundit i performancës nga drejtori i shkollës.

2. Zhvillimi Profesional 

  • Lista e trajnimeve të ndjekura dhe kreditet përkatëse.
  • Artikuj dhe publikime të realizuara.
  • Projekte të zhvilluara me nxënësit.

3. Dokumente mbështetëse 

  • Rekomandime nga kolegë ose drejtues.
  • Certifikata pjesëmarrjeje në aktivitete arsimore.
  • Shembuj të punës me nxënësit.





Shembull 2: Vlerësimi i orës mësimore të hapur

Tema: ______________________

Data: ______________________

Klasa: ______________________

Mësuesi: ______________________

Objektivat e mësimit:

• Nxënësit të kuptojnë dhe aplikojnë konceptet kryesore të temës.

• Të zhvillojnë aftësi analitike dhe mendim kritik.

Struktura e orës:

1. Pjesa hyrëse (10 min) – Aktivitet për të motivuar nxënësit.

2. Zhvillimi i orës (25 min) – Përdorimi i metodave të ndryshme didaktike.

3. Pjesa përmbyllëse (10 min) – Përmbledhje dhe vlerësim formatik.

Kriteret e vlerësimit:

Nr Treguesi i cilësisë Pikët Maksimale

1 Planifikimi i orës: 6 pikë

2 Përdorimi i metodave mësimore: 6 pikë

3 Angazhimi i nxënësve: 6 pikë

4 Përdorimi i mjeteve didaktike: 6 pikë

5 Vlerësimi i nxënësve: 6 pikë

Totali 30 pikë



Shembull 3: Test i informatizuar (një shembull i përgjithshëm me pak pyetje)


Test i informatizuar për kualifikimin e mësuesve

Instruksione: Zgjidhni përgjigjen e saktë për secilën pyetje. Çdo pyetje ka vetëm një përgjigje të saktë.

Lënda: ______________________

Kategoria: Mësues i Kualifikuar / Specialist / Mjeshtër

Koha e lejuar: 60 minuta


Pyetje me alternative 


1. Cili është kuptimi i "mësimdhënies me në qendër nxënësin"?

a) Nxënësi dëgjon dhe përsërit informacionin e dhënë nga mësuesi

b) Nxënësi është aktiv në procesin e të nxënit dhe zhvillon mendim kritik

c) Mësuesi përcakton të gjitha aktivitetet pa përfshirë nxënësit

d) Mësimi zhvillohet vetëm me lexim të tekstit mësimor


2. Cili është një nga përfitimet kryesore të vlerësimit formativ?

a) Ofron një vlerësim përfundimtar të njohurive të nxënësit

b) Ndihmon mësuesin të kuptojë progresin e nxënësve dhe të përshtatë mësimdhënien ✅

c) Përcakton notën përfundimtare të nxënësit

d) Shërben vetëm për testime të standardizuara


3. Cili prej këtyre metodave të mësimdhënies është më efektiv për të nxitur bashkëpunimin në klasë?

a) Ligjërata e drejtpërdrejtë pa ndërveprim

b) Puna në grupe dhe zgjidhja e problemeve në bashkëpunim ✅

c) Mësimi individual pa komunikim me nxënësit e tjerë

d) Dhënia e një liste me koncepte për të memorizuar


4. Cili është roli i teknologjisë në klasën moderne?

a) Të zëvendësojë mësuesin në dhënien e informacionit

b) Të mbështesë procesin e të nxënit duke rritur ndërveprimin dhe kreativitetin ✅

c) Të kufizojë ndërveprimin mes nxënësve

d) Të përdoret vetëm për të shfaqur prezantime statike


5. Cili nga elementët e mëposhtëm është më i rëndësishmi në ndërtimin e një ore mësimore efektive?

a) Rendi i uljes së nxënësve në klasë

b) Integrimi i metodave aktive të të nxënit ✅

c) Mbajtja e një strukture të rreptë pa fleksibilitet

d) Mësimi përmendësh i të gjitha koncepteve pa diskutim

________________________________________


Pyetje me zgjidhje 


6. Përshkruani një mënyrë se si mund të përdorni vlerësimin formatik për të ndihmuar nxënësit të përmirësohen gjatë një njësie mësimore.

Përgjigje shembull: Mësuesi mund të përdorë pyetësorë të shpejtë, detyra reflektimi ose diskutime në grup për të identifikuar vështirësitë e nxënësve dhe të përshtatë mësimin bazuar në nevojat e tyre.

7. Jepni një shembull të një strategjie mësimdhënieje që nxit të menduarit kritik tek nxënësit.

Përgjigje shembull: Debatet në klasë mbi tema të ndryshme ndihmojnë nxënësit të analizojnë argumentet dhe të formojnë opinione të bazuara në fakte.

8. Si mund të integrohet teknologjia në një mësim për të përmirësuar angazhimin e nxënësve?

Përgjigje shembull: Përdorimi i platformave interaktive si Kahoot, Google Classroom ose mjeteve vizuale si video dhe simulime për të bërë mësimin më tërheqës.

9. Cilat janë disa mënyra për të motivuar nxënësit që të marrin pjesë aktive në mësim?

Përgjigje shembull: Ofrimi i feedback-ut pozitiv, përdorimi i metodave të lojës (gamification), dhe krijimi i një mjedisi të sigurt ku nxënësit ndihen të lirë të shprehin mendimet e tyre.

10. Cili është roli i reflektimit në përmirësimin e praktikës së mësimdhënies?

Përgjigje shembull: Reflektimi ndihmon mësuesin të identifikojë çfarë ka funksionuar dhe çfarë duhet përmirësuar në qasjen e tij pedagogjike, duke e bërë procesin e mësimdhënies më efektiv.

________________________________________

Përfundimi i testit

Ky test synon të vlerësojë aftësitë dhe njohuritë e mësuesve në lidhje me metodologjinë e mësimdhënies, vlerësimin, dhe përdorimin e teknologjisë në klasë. Rezultatet do të ndihmojnë në përcaktimin e nivelit të përgatitjes profesionale dhe fushave për përmirësim.




Shembull 4: Plani i një aktiviteti klasor


Tema e Aktivitetit: ______________________

Data: ______________________

Klasa: ______________________

Qëllimi:

• Të nxisë bashkëpunimin mes nxënësve.

• Të zhvillojë aftësi krijuese dhe sociale.

Hapat e zhvillimit:

1. Prezantimi i aktivitetit dhe qëllimeve të tij.

2. Puna në grupe për përgatitjen e materialeve.

3. Paraqitja e rezultateve nga nxënësit.

4. Diskutimi mbi rezultatet dhe reflektimi mbi procesin.

(Fotografitë dhe dokumentimi i aktivitetit do të përfshihen në raportin përfundimtar.)






Shembull 5: Planifikimi i një ore model

Tema: ______________________

Data: ______________________

Klasa: ______________________

Objektivat:

• Të nxisë të menduarit kritik dhe kreativ.

• Të përdorë metoda aktive të të nxënit.

Përmbajtja e orës:

1. Hyrja (5 min) – Aktivitet motivues.

2. Zhvillimi (30 min) – Puna në grupe dhe diskutime.

3. Mbyllja (10 min) – Reflektim dhe vlerësim.





Shembull 6: Testi/Detyra përmbledhëse

Lënda: ______________________

Klasa: ______________________

Data: ______________________


Detyra:

• Pyetje të hapura dhe të mbyllura mbi njësinë mësimore.

• Ushtrime praktike dhe reflektim mbi përmbajtjen.


Analiza e rezultateve:

• Përqindja e nxënësve që arritën objektivat.

• Vështirësitë e hasura dhe rekomandime për përmirësim.






Shembull 7: Plani i një projekti kurrikular


Titulli i projektit: ______________________

Data e fillimit dhe përfundimit: ______________________

Klasa: ______________________

Objektivat:

  • Të zhvillojë aftësitë kërkimore dhe bashkëpunuese të nxënësve.
  • Të zbatojë njohuritë teorike në praktikë.
  • Të nxisë kreativitetin dhe zgjidhjen e problemeve përmes punës në grup.
  • Të përdorë burime të ndryshme informacioni për të analizuar dhe sintetizuar të dhëna.

Fazat e zhvillimit:

1. Përcaktimi i temës dhe objektivave

  • Nxënësit zgjedhin një temë të rëndësishme për studim bazuar në interesat dhe nevojat mësimore.
  • Diskutimi në klasë për qëllimin dhe rëndësinë e projektit.
  • Formulimi i pyetjeve kërkimore që do të udhëheqin projektin.

2. Puna në grupe për mbledhjen e informacionit

  • Krijimi i grupeve të punës sipas interesave dhe aftësive të nxënësve.
  • Hulumtimi i burimeve të ndryshme: libra, artikuj, internet, intervista me ekspertë.
  • Përpunimi dhe organizimi i informacionit të mbledhur.

3. Prezantimi i gjetjeve

  • Organizimi i materialeve dhe përgatitja e një prezantimi vizual (poster, prezantim elektronik, modele praktike, etj.).
  • Prezantimi i gjetjeve në klasë përmes metodave interaktive.
  • Diskutimi i rezultateve dhe përfshirja e klasës në pyetje dhe përgjigje.

4. Reflektimi mbi rezultatet dhe mësimet e nxjerra

  • Nxënësit shkruajnë një raport të shkurtër mbi përvojën e tyre, sfidat e hasura dhe mësimet e nxjerra.
  • Diskutimi në grup mbi ndikimin e projektit dhe aplikimin e tij në situata reale.
  • Vlerësimi i punës në grup dhe vetëvlerësimi nga nxënësit për të përmirësuar procesin e të nxënit në të ardhmen.

Dokumentimi dhe prezantimi përfundimtar:

  • Fotografitë e fazave kryesore të projektit.
  • Përmbledhja e gjetjeve në një raport të detajuar.
  • Rekomandime për projekte të ardhshme bazuar në përvojën e fituar.



© Portali Shkollor Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.

2,791 Lexime
1 ditë më parë