Kërkimi: Shkrimi i dorës i bën fëmijët më të zgjuar
Fëmijët që shkruajnë me dorë, në vend që të përdorin një tastierë, mësojnë më shumë dhe mbajnë mend më gjatë. Këtë e thotë një studim i ri norvegjez. Shumë shqisa aktivizohen kur dikush shtyp stilolapsin mbi letër, duke parë shkronjat të cilat shkruan dhe duke dëgjuar tingullin e shkrimit.
Fëmijët që shkruajnë shpesh në mënyrën tradicionale, me dorë, në vend që të përdorin një tastierë, mësojnë më shumë dhe i kujtojnë ata më mirë, thotë një studim i ri norvegjez, në një kohë kur tendenca e përgjithshme në të gjithë botën është që arsimi të zhvillohet gjithnjë e më shumë digjital.
Studiuesit, të udhëhequr nga profesori Audrey van der Meer i Universitetit Norvegjez të Shkencës dhe Teknologjisë në Trondheim, botuan në revistën Frontiers in Psychology, pasi studiuan aktivitetin e trurit të 12 fëmijëve dhe 12 adoleshentëve.
Eksperimenti origjinal
Pjesëmarrësit kishin një helmetë speciale prej 250 elektrodash me sensorë të ndjeshëm të cilët regjistronin aktivitetin elektrik të trurit ndërsa shkruanin për 45 minuta me dorë ose shtypnin tastierën e një kompjuteri. U zbulua se truri si i fëmijëve ashtu dhe i të rriturve ishte shumë më aktiv gjatë shkrimit të dorës sesa gjatë shtypjes.
Përdorimi i një stilolapsi ose lapsi dhe letre i jep trurit më shumë stimuj për të mbajtur kujtimet. Shumë shqisa aktivizohen kur dikush shtyp stilolapsin mbi letër, duke parë shkronjat të cilat shkruan dhe duke dëgjuar tingullin e shkrimit. Këto përvoja shqisore krijojnë kontakte midis pjesëve të ndryshme të trurit dhe e hapin trurin për të mësuar. Kështu ne mësojmë dhe kujtojmë më mirë, tha Van der Meer, i cili ka studiuar këtë çështje që prej vitit 2017.
Siç tha ai, është e rëndësishme që fëmijët të inkurajohen të vizatojnë dhe të shkruajnë me dorë që në moshë të vogël, veçanërisht në shkollë. Megjithëse ai beson se të mësuarit digjital ka vërtet shumë aspekte pozitive, në të njëjtën kohë duhet të promovohet shkrimi i dorës, sa të jetë e mundur.
Në Norvegji disa shkolla janë kthyer krejtësisht shkrimit digjital
Duke pasur parasysh zhvillimet e disa viteve të fundit, ne rrezikojmë që pas një ose më shumë breza të humbasin aftësinë për të shkruar me dorë. "Hulumtimi ynë dhe të tjerët tregojnë se kjo do të ishte një pasojë shumë fatkeqe e rritjes së aktivitetit digjital," theksoj Van der Meer ajo.
Disa shkolla në Norvegji janë bërë plotësisht digjiitale dhe heqin dorë plotësisht nga shkrimet. Shkollat finlandeze janë edhe më të digjitalizuara se sa në Norvegji. Shumë pak shkolla tani përfshijnë shkrim dore në arsimin e tyre, tha Van der Meyer.
Çfarë thonë mësuesit
Nga ana tjetër, siç kanë treguar studime të tjera, shumë arsimtarë besojnë se tastierat tani krijojnë më pak vështirësi për fëmijët, të cilët mund të shkruajnë tekste të mëdha më lehtë në kompjuter, ndërsa duket se e shijojnë më shumë.
Të mësuarit për të shkruar me dorë është pak më e ngadaltë, por është e rëndësishme që fëmijët të kalojnë këtë fazë të mundimshme. Përdorimi i një tastiere përfshin përdorimin e të njëjtave gjeste për secilën shkronjë, ndërsa shkrimi i dorës përfshin gjeste më komplekse, diçka e rëndësishme për trurin. Nëse nuk krijojmë sfida për trurin, atëherë ai nuk do të arrijë potencialin e tij maksimal. Dhe kjo mund të ketë një ndikim në performancën e shkollës, argumentoi Van der Meer.
Burimi: Frontiers in Psychology
Nga Fon Ilia, Këshillues familjar
Përgatiti për publikim N.Allkja.Biçaku
Portali Shkollor- Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.
Rëndësia e librave në jetën tonë
Forbes: "Nuk ka më mësues të rinj, kriza epike që po përballet e gjithë bota në vitin 2024"
Thëniet më të bukura që përshkruajnë mësuesin/en