“Të shijosh” filozofinë
Planifikimi i një ore mësimorë në lëndën e filozofisë, klasa XI. Të tjera orë model për këtë lëndë ju mund t’i gjeni në librin e mësuesit të përgatitur nga Shtëpia Botuese Albas.
Planifikimi i orës mësimore
Fusha: Mjedisi dhe shoqëria
Lënda: Filozofia Klasa: XI Shkalla: V
Tema mësimore: Veprimtari praktike: “Të shijosh” filozofinë
Situata e të nxënit: Tashmë ne i kemi zhvilluar mësimet paraprake të lëndës së filozofisë. Ajo nuk funksionon si e vetme, por ndërlidhet dhe me fusha të tjera. Si mendoni cilat janë ato? Në këtë veprimtari praktike ju do të punoni rreth rëndësisë që ka kjo fushë dhe idetë e saj. Ç’do të thotë, sipas jush, “të shijosh” filozofinë?
Rezultatet e të nxënit të temës mësimore/ lëndës sipas kompetencave kyç:
Nxënësi/ja:
• paraqet ide dhe argumente mbi mendimin filozofik;
• zhvillon mendimin e lirë mbi filozofinë dhe idetë e saj;
• argumenton rëndësinë e ideve filozofike.
Fjalët kyç: ide filozofike, mendim filozofik, dehje filozofike, “të shijosh” filozofinë
Burimet / Mjetet / Materialet: Interneti, biblioteka, tekstet shkollore
Lidhja me fushat e tjera ose me temat ndërkurrikulare: TIK-u, shkencat shoqërore
Fazat e strukturës | Strategjitë mësimore | Veprimtaritë e nxënësit | Koha |
---|---|---|---|
Faza I | Stuhi mendimesh (brainstorming) | Diskutim idesh | 10’ |
Faza II | Punë në grupe/ Prezantim | Prezantim/Diskutim | 25’ |
Faza III | Prezantim | Prezantim pune/Shënime | 10’ |
Organizimi i orës së mësimit
Faza I
Në trajtën e një stuhie mendimesh (brainstorming), nxënësit rikujtojnë konceptet kryesore të orëve të kaluara. Pas kësaj nxënësve u drejtohen pyetjet, të cilave u duhet t’iu përgjigjen në punimet e realizuara.
1. Pse janë të rëndësishme idetë me të cilat na ka pajisur filozofia?
2. Ku ndërlidhet filozofia me shkencat e tjera?
3. Pse filozofia plotëson kënaqësitë shpirtërore, mendore të individit në rrugëtimin e tij të jetës dhe të dijes?
Faza II
Hapat që ndiqen për realizimin e veprimtarisë
Hapi 1: Punë individuale jashtë klase
Nxënësit kërkojnë në internet material (tekst) dhe ilustrime (foto, ilustrime), që tregojnë ndërlidhjen e filozofisë me shkencat e tjera, si dhe për rëndësinë e ideve të filozofisë.
Hapi 2: Nxënësit prezantojnë sipas grupeve përkatëse nëntematikat e caktuara:
Grupi I
Pse janë të rëndësishme idetë me të cilat na ka pajisur filozofia?
• Filozofia na ka pajisur me disa nga idetë më të rëndësishme dhe me më shumë ndikim në histori.
• Idetë më të rëndësishme në historinë e filozofisë konsiderohen si një pikë kthese në sferën e mendimit.
• Ideja apo citati tregojnë shumë pak. Ato janë përfundimi i një linje argumentimi rreth natyrës së sigurisë. Kur shqyrtojmë arsyetimin, ideja fillon dhe merr kuptim.
Grupi II
Ku ndërlidhet filozofia me shkencat e tjera?
• Teoritë janë ide që vënë në pikëpyetje hipotezat tona për veten dhe për botën. Përmes tyre, mendojmë në një dritë të re për mënyrën se si i vështrojmë gjërat.
• Këto ide kanë pasur ndikim përtej filozofisë, duke shkaktuar lëvizje të rëndësishme shkencore, politike dhe artistike.
• Teoritë dhe idetë e filozofëve janë nxitëse të mendimit po aq sa edhe arti i madh, sa vërtetimi matematikor, sa humori në një bisedë mes miqsh.
Grupi III
Pse filozofia plotëson kënaqësitë shpirtërore dhe mendore të individit në rrugëtimin e tij të jetës dhe të dijes?
• Habia dhe kërshëria janë karakteristika njerëzore. Të tilla janë edhe ngazëllimi i të hulumtuarit dhe i të zbuluarit.
• Ne “dehemi” njësoj, si nga filozofia, ashtu edhe nga veprimtaria fizike, nga kënaqësia e të shijuarit të artit, nga besimi dhe nga idetë e arritura përmes të arsyetuarit tonë.
• Fillimi i të menduarit nuk është në kundërshtim vetëm me të tjerët, por edhe me veten tonë.
Faza III
Prezantim i punimit në klasë, diskutim dhe formulim konkluzionesh.
Nxënësit vendosin punimet në portofolin e tyre të nxënësit.
Vlerësimi
Bëhet nga mësuesi vlerësim në grup për punën e kryer; vlerësim individual i rolit të gjithsecilit në grup, si dhe vlerësim për nxënësit që prezantojnë.
Detyrat dhe puna e pavarur
Nuk parashikohen.
(Portali Shkollor)
Hartimi i projektit kurrikular
Rritja e pagave të punonjësve të arsimit dhe udhëzime për zbatimin e Vendimit të Këshillit të Ministrave
Letër e hapur për prindërit, mësuesit e institucionet: Për të mos neglizhuar asgjë në edukim!