Detyrat e mësuesit mentor
Ju prezantojmë me detyrat, normat, rolin, përgjegjësitë, përzgjedhjen e mësuesit mentor, pra ai që udhëheq mësuesit e praktikës profesionale.
Kriteret për mentor
1. Mentori duhet:
a. të ketë fituar kategorinë e dytë të kualifikimit të mësuesve në lëndën përkatëse dhe të jetë vlerësuar me të paktën (Mirë) në provimin e kualifikimit, nëse e ka dhënë këtë provim;
b. të ketë certifikatën e mentorit, nëse është mundësuar ky certifikim;
c. të jetë vlerësuar me të paktën “Mirë” në programet e akredituara të trajnimit, nëse ka marrë pjesë në to;
d. të ketë rezultate të larta e të qëndrueshme të nxënësve të tij, në Provimet e Maturës, nëse lënda përfshihet në provim;
e. të ketë performancë të lartë në miniteste të orës mësimore dhe të kapitullit;
f. të jetë aktivizuar në projekte të ndryshme të DAR/ZA-së e më gjerë, nëse i është dhënë kjo mundësi;
g. përparësi kanë mësuesit që zotërojnë me dëshmi një gjuhë të huaj europiane.
2. Mentori njeh mirë legjislacionin arsimor që ka të bëjë drejtpërdrejt me veprimtarinë e mësuesit.
3. Mentori dallohet ndër mësuesit për:
a. ide novatore, mësimdhënie interaktive dhe për aftësi krijuese profesionale;
b. qëndrimin etik me nxënësit, kolegët dhe prindërit;
c. korrektesë në kryerjen e detyrave si anëtar i personelit të institucionit arsimor;
d. gatishmërinë për të bashkëpunuar me kolegët;
e. aftësi komunikuese me praktikantët e rinj;
f. aftësi profesionale të transmetimit të saktë dhe të qartë të informacionit shkencor dhe didaktik tek praktikantët.
Roli i mentorit
Mentori ndihmon praktikantin të kryejë me sukses praktikën profesionale nëpërmjet:
1. zhvillimit të aftësive dhe shprehive të praktikantit përmes vëzhgimeve, këshillimeve, rekomandimeve, komenteve dhe aktiviteteve të ndryshme për të lehtësuar certifikimin e tij;
2. krijimit të mundësive për praktikantin, në zbatimin e metodave bashkëkohore dhe interaktive në mësimdhënie;
3. përdorimit të mjeteve të ndryshme zhvillimore për praktikantin si: detyra, pjesëmarrje në grupe pune, trajnime afatshkurtra, këshillime karriere personale etj.;
4. zhvillimit të detyrave sfiduese nga ana e praktikantit për të zgjeruar njohuritë e tij profesionale;
5. mbikëqyrjes së vazhdueshme të performancës së praktikantit sipas instrumenteve të përcaktuara në këtë Rregullore;
6. sigurimit për praktikantin, të informacionit të nevojshëm për sistemin arsimor shqiptar, duke i rekomanduar atij literaturë bashkëkohore;
7. motivimit të praktikantit për të synuar nivele të larta të performancës.
Përgjegjësitë e mentorit
Mentori ka përgjegjësi:
1. për ecurinë e praktikës profesionale të praktikantit dhe për rezultatet e tij në përfundim të saj;
2. të njohë praktikantin me këtë Rregullore dhe me formatin e vlerësimit të praktikantit nga mentori;
3. të hartojë, në bashkëpunim me praktikantin, planin mujor të orëve të vëzhgimit nga praktikanti dhe orët e planifikuara si mësues ndihmës (klasat dhe datat);
4. të zhvillojë seanca bashkëbisedimi dhe këshillimi me praktikantin;
5. të mbajë planin ditor të mentorit ku përshkruan veprimtarinë e tij si mentor në orët e vëzhgimit dhe të shënojë konstatimet dhe këshillat kryesore për seancat këshilluese;
6. të plotësojë vlerësimin e praktikantit për çdo orë vëzhgimi të planifikuar;
7. të ndihmojë praktikantin që të përgatisë portofolin që duhet të dorëzojë në përfundim të praktikës;
8. të përgatisë raportin e vlerësimit, në përfundim të veprimtarisë së praktikantit.
Norma e mentorit
1. Norma e mentorit për mentorimin e një praktikanti është sa 1/4 e normës së mësuesit përkatës. Kjo normë ndahet në: 2/3 për orët e vëzhgimit dhe 1/3 për orët këshilluese.
2. Një mentor mbulon 1- 4 praktikantë. Kur mentori mbulon më pak se 4 praktikantë, e plotëson normën e tij si mësues, duke dhënë mësim.
3. Mentori për klasat 1-5 është mësuesi i klasës dhe qëndron në klasë, kur praktikanti jep mësim.
4. Mentori i klasave 6-13 vëzhgon praktikantin gjatë dhënies së mësimit, i cili planifikohet në klasa të ndryshme.
Përzgjedhja e mentorëve
DAR/ZA përzgjedh mentorët të cilët do të kryejnë detyrën e mentorit.
(Burimi: Ministria e Arsimit, Sportit dhe Rinisë)
(Përgatiti për publikim P.Shtini; Portali Shkollor)
Të drejtat dhe detyrat e nxënësve, mësuesve e prindërve
Letër e hapur për prindërit, mësuesit e institucionet: Për të mos neglizhuar asgjë në edukim!
Udhëzuesi i përditësuar për mësimin në kushtet e shtëpisë