"50 arsyet e sistemit arsimor të dobët në Kosovë"- shkrim autorial nga studentja Elmira Pajaziti
Ky artikull është një punim në kuadër të studimeve master të studentes Elmira Pajaziti. Publikimi autorial i saj ka të bëjë me 50 arsyet e sistemit arsimor të dobët në Kosovë.
Shkrim nga studentja Elmira Pajaziti, Gjakovë.
50 arsyet e sistemi arsimor të dobët në Kosovë:
1. Mungon rregullimi i sistemit arsimor në Kosovë;
2. Mungojnë dokumente dhe strategji për ngritjen në arsim;
3. Mungesa e kabineteve në shkolla;
4. Mos ndarja e mjaftueshme e mjeteve financiare në shkolla;
5. Rregullimi i aksesit në arsim cilësor në nivelin parafillor;
6. Rregullimi i aksesit në arsim për grupet e margjinalizuara;
7. Përmirësimi i cilësisë së lartë në arsim;
8. Mungon autonomia dhe integriteti akademik në institucione të arsimit të lartë që do të përmirësonte sigurinë e cilësisë në arsim;
9. Mungesa e trajnimeve të Mësimdhënësve për kornizën e kurrikulës së re;
10. Mungesa e rritjes së aftësimit profesional;
11. Nuk shpenzohen shumë të holla për arsim;
12. Pjesëmarrja e fëmijëve në edukimin e hershëm është ende e ulët;
13. Mungon shpërndarja e barabartë e institucioneve parashkollore në Kosovë;
14. Mungojnë reformat arsimore;
15. Tekstet shkollore të pa përshtatshme;
16. Mungesë në investime kërkimore;
17. Mungesë e vlerësimeve shkencore;
18. Pamjaftueshmëria e vlerësimit të performancës së mësimdhënësve;
19. Mungesa e kurseve praktike për nxënësit të cilët janë të regjistruar në arsimin dhe aftësimin profesional;
20. Mungesa e bashkëpunimeve mes shkollave profesionale dhe subjekteve afariste;
21. Mungon mundësia adekuate e zhvillimit profesional për mësuesit;
22. Mungesa e asistentëve në shkolla;
23. Braktisja e shkollës tek fëmijët që i përkasin komuniteteve Romë, Ashkalinj dhe Egjiptian;
24. Performancë e dobët e mësimdhënësve;
25. Mungesa e mekanizmave për siguri në cilësi;
26. Numri i ulë t i fëmijëvë në grupmosha 0-5 vjeç në institucione parashkollore;
27. Ndarja e vogël e buxhetit i cili është i ndarë për pagat e mësimdhënësve, detyrimisht ndikohet politikisht;
28. Mungesë mësimdhënësish të disiplinave shkencë, teknologji, inxhinieri dhe matematikë ;
29. Politika ka ndikim më të madh në planifikimin dhe zotimin e dokumenteve, strategjive arsimore;
30. Mungesë e mekanizmave për sigurinë e cilësisë në arsim në të gjitha nivelet;
31. Mungesa e mbikëqyrjes së procesit më mësimor në pajtim me udhëzimet e përcaktuara nga MASHT;
32. Mungesa e administrimit të testeve kombëtare;
33. Mungon ndarja e cilësisë (menaxhimi i arsimit) si p.sh: OUTPUT dhe INPIUT;
34. Mungesa e kapaciteteve në nivel qendror, komunal dhe shkollë për zbatimin e reformës në arsim përmes një qasjeje të koordinuar dhe koherente;
35. Licencimi i mësimdhënësve;
36. Mungojnë trajnimet profesionale për mësimdhënës, drejtor dhe inspektorë të arsimit;
37. Mundësitë për trajnimin praktik të nxënësve në shkollë apo ndërmarrje janë të kufizuara;
38. Përzgjedhja e drejtorë ve të shkollave e ka bërë politika dhe jo në bazë të meritave, por sipas kritereve dhe përkatësisë partiake;
39. Përzgjedhje e mësimdhënësve në Kosovë; përzgjidhen jo sipas aftësive, por sipas lidhjeve partiake;
40. Ata të cilët janë marrë me reforma nuk kanë qenë njerëz që kanë pasur njohuri të mjaftueshme të teorisë së ndryshimeve në arsim dhe janë udhëhequr nga mendja e pashkolluar, nuk kanë marrë pjesë persona të shumtë të cilët do të duhej të merrnin pjesë në ndryshime;
41. Ka ende shkolla ku fëmijët duhet të mësojnë në ndërrime sepse nuk ka hapësirë të mjaftueshme për shkollë;
42. Mungon llogaridhënia;
43. Prindërit nuk lexojnë mjaftueshëm;
44. Bibliotekat publike nëpër komuna dhe ato private nëpër familje janë të varfra;
45. Mungon kultura dhe shprehia e leximit;
46. Nxënësit i kalojnë mesatarisht afër shtatë orë në ditë para ekraneve të ndryshme, prej të cilave vetëm dy orë për mësim;
47. Sa më të rritur nxënësit, aq më pak lexojnë e aq më shumë kopjojnë;
48. Mungon kultura dhe shprehia e leximit. Nxënësit i kalojnë mesatarisht afër shtatë orë në ditë para ekraneve të ndryshme, prej të cilave vetëm dy orë për mësim (lexim e kërkime);
49. Mekanizma jo funksional të sigurimit të cilësisë në nivel shkolle;
50. Ndarja e përgjegjësive ndërmjet nivelit qendror dhe komunal;
© Portali Shkollor- Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.
Si të përgjigjeni saktë në testimin me shkrim dhe me gojë (arsim)
Roli i psikologut shkollor, detyrat dhe përgjegjësitë
Në ndihmë të mësuesit kandidat ose praktikant