Mbi rritjen e dhunës në shkolla...

Rritja e dhunës në shkolla është një problem kompleks që lidhet me faktorë socialë, psikologjikë dhe shkollorë. Artikulli analizon shkaqet, si bullizmi, media e dhunshme dhe vështirësitë sociale, duke propozuar masa parandaluese dhe ndërhyrëse për familjet, shkollat dhe komunitetet.

Nga Aberi Kajo


Rritja e dhunës në shkolla është një problem kompleks me shumë faktorë që ndërveprojnë me njëri-tjetrin. Nuk ka një përgjigje të vetme për të gjitha rastet, pasi shkaqet mund të ndryshojnë nga një shkollë në tjetrën dhe nga një vend në tjetrin.

Disa nga faktorët kryesorë që mund të kontribuojnë në rritjen e dhunës në shkolla janë:


Faktorë socialë:

  • Modelet e sjelljes: Fëmijët mësojnë shumë nga të rriturit dhe imitojnë sjelljet që shohin rreth tyre, si në familje, ashtu edhe në komunitet. Nëse dhuna është e pranishme në këto ambiente, fëmijët mund ta perceptojnë si një mënyrë normale për të zgjidhur konfliktet.
  • Varfëria dhe pabarazia sociale: Fëmijët që jetojnë në varfëri ose që përjetojnë pabarazi sociale mund të jenë më të prirur të përfshihen në sjellje të dhunshme.
  • Ndërkultura dhe diversiteti: Në shkolla me një popullsi të larmishme kulturore, mund të lindin tensione dhe konflikte që shpesh shpërthejnë në dhunë.


Media dhe teknologjia:

Ekspozimi ndaj përmbajtjeve të dhunshme në media dhe videolojëra mund të normalizojë dhunën në mendjen e fëmijëve dhe të inkurajojë sjellje agresive.


Faktorë psikologjikë:

  • Problemet emocionale: Fëmijët që përjetojnë emocione të forta, si depresioni, frika, ankthi ose problemet e sjelljes, mund të jenë më të prirur të përdorin dhunën për të shprehur frustrimet e tyre.
  • Vetëvlerësimi i ulët: Fëmijët me vetëvlerësim të ulët mund të përdorin dhunën për të fituar respektin ose për të mbrojtur veten nga ngacmimet.
  • Mungesa e aftësive sociale: Fëmijët që nuk kanë mësuar të menaxhojnë konfliktet në mënyrë paqësore mund të përdorin dhunën si një mënyrë për të zgjidhur problemet.


Ndryshimet sociale dhe ekonomike:

Faktorë si varfëria, papunësia, emigracioni dhe konfliktet sociale mund të krijojnë një ambient të tensionuar që ndikon në sjelljen e fëmijëve.


Faktorë shkollorë:

  • Klima shkollore: Një klimë shkollore negative, me mungesë respekti, tolerance dhe bashkëpunimi, mund të kontribuojë në rritjen e dhunës.
  • Vështirësitë në shkollë: Fëmijët që kanë vështirësi në mësim ose që ndihen të izoluar në shkollë mund të shprehen me dhunë si një mënyrë për të tërhequr vëmendjen ose për të shprehur frustrimin e tyre.
  • Mungesa e mbështetjes nga mësuesit dhe stafi shkollor: Fëmijët që nuk ndjehen të mbështetur nga mësuesit dhe stafi shkollor mund të jenë më të prirur të përfshihen në sjellje të dhunshme.


Bullizmi:

Bullizmi është një formë e dhunës që mund të ketë pasoja serioze për viktimat dhe për personat që e ushtrojnë atë. Fëmijët që përjetojnë bullizëm mund të reagojnë me dhunë si një mënyrë për t'u mbrojtur ose për të marrë hak.


Çfarë mund të bëhet për të ndaluar dhunën në shkolla?


Për të adresuar këtë problem, është e nevojshme të veprohet në disa nivele:

Në familje:

  1. Të krijohet një ambient i sigurt dhe mbështetës për fëmijët.
  2. Të komunikohet me fëmijët në mënyrë të hapur dhe të ndërtohet një marrëdhënie e besimit.
  3. Të mësohen fëmijët të menaxhojnë emocionet e tyre në mënyrë të shëndetshme.


Në shkollë:

  1. Të krijohet një klimë e tolerancës dhe e respektit ndërmjet nxënësve.
  2. Të zhvillohen programe për parandalimin e dhunës dhe për zgjidhjen e konflikteve.
  3. Të ofrohet ndihmë psikologjike për fëmijët që kanë nevojë.


Në komunitet:

  1. Të bashkëpunojnë shkolla, familjet dhe organizatat e komunitetit për të adresuar problemet e dhunës.
  2. Të promovohen vlerat e paqes, të tolerancës dhe të respektit.
  3. Është e rëndësishme të theksohet se ndryshimi i sjelljes së fëmijëve është një proces i gjatë dhe i vështirë që kërkon përpjekje të vazhdueshme nga të gjithë aktorët e përfshirë.


Parandalimi:

  1. Edukimi për paqen dhe zgjidhjen e konflikteve në mënyrë paqësore.
  2. Forcimi i marrëdhënieve pozitive midis mësuesve dhe nxënësve.
  3. Promovimi i një kulture shkollore bazuar në respekt, tolerancë dhe bashkëpunim.
  4. Identifikimi dhe ndërhyrja e hershme në rastet e fëmijëve që janë në rrezik të përfshirjes në dhunë.


Ndërhyrja:

  1. Zbatimi i politikave të qarta dhe të efektshme për të ndaluar dhe për të trajtuar dhunën në shkollë.
  2. Ofrimi i mbështetjes psikologjike për viktimat dhe për personat që ushtrojnë dhunën.
  3. Bashkëpunimi me familjet e fëmijëve të përfshirë në dhunë.



Është e rëndësishme të theksohet se për të adresuar këtë problem kompleks, është e nevojshme një përpjekje e përbashkët nga të gjithë aktorët e përfshirë, duke përfshirë familjet, shkollat, komunitetet dhe institucionet qeveritare.


Po e mbyll me një proverb japonez:

Shtatë vitet e para një fëmijë duhet ta duash,

për shtatë vitet e dyta ne duhet ta edukojmë atë,

shtatë vitet e treta të jesh shoku i tij më i mirë,

dhe pastaj lëre të shkojë dhe lutu që ai të jetë mirë.




© Portali Shkollor- Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.

163 Lexime
2 ditë më parë