Karakteristikat kryesore të popullimit të Rajonit Perëndimore
“Karakteristikat kryesore të popullimit të Rajonit Perëndimore” dhe “Migrimet e popullsisë drejt Rajonit Perëndimor, shkaqet dhe pasojat” janë dy temat mësimore të cilat do të zhvillohen gjatë orës së mësimit nga Blerina Dibra.
Fusha: Shoqëria dhe mjedisi
Lënda: Gjeografi
Shkalla :V
Klasa: XI
Tematika: Rajonet gjeografike të Republikës së Shqipërisë.
Temat mësimore:
1- Karakteristikat kryesore të popullimit të Rajonit Perëndimore
2- Migrimet e popullsisë drejt Rajonit Perëndimor, shkaqet dhe pasojat
Situata e të nxënit:
A mendoni se rastësisht Rajoni Perëndimorë ka numrin më të madh të popullsisë në gjithë territorin e Shqipërisë?
Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave kyçe:
Nxënësi/ja:
Kompetenca e komunikimit dhe të shprehurit: Shpjegon qartë e saktë popullimin e Rajonit Perëndimor në periudha të ndryshme historike dhe migrimet e shumta drejt tij.
Kompetenca e të nxënit: Ndërlidh njohuritë paraprake me temën e re.
Kompetenca personale: Ndan përvojat dhe mendimet në grup.
Kompetenca qytetare: Respekton njëri-tjetrin në komunikim dhe kontribuon në rritjen e cilësisë së aktivitetit në grup.
Kompetenca digjitale: Përzgjedh, analizon dhe vlerëson informacionin e marrë elektronikisht.
Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave të fushës sipas temës mësimore:
Nxënësi/ja:
• Evidenton karakteristikat kryesore të popullimit të R.P;
• Analizon arsyet e ndryshimeve strukturore të popullsisë;
• Përshkruan shpërndarjen e popullsisë brenda R.P dhe sipas vendbanimeve;
• Parashikon prirjet strukturoretë popullsisë së rajonit;
• Analizon shkaqet e lëvizjes së popullsisë drejt R.P;
• Analizon pasojat e migrimit
• Parashikon ecurinë e migrimit drejt R.P, në të ardhmen
Fjalët kyçe: popullim i hershëm, tipare strukturore, vendbanime qytetare, fshatare, shpërndarje e popullsisë, migrim, efektet e migrimit, strategji zhvillimi, investime.
Burimet / mjetet / materialet: Teksti, materiale nga internet për të dhëna nga CENSUS i viteve 2001, 2011, Hartë politike-administrative e Shqipërisë
Lidhja me fushat e tjera ose me temat ndërkurikulare: Gjuhë-Komunikim, TIK, Histori, Qytetari.
Metodologjia dhe veprimtaritë e nxënësve: (ORA I)
Struktura e mësimit
Fazat | Strategjitë | Veprimtaritë | Organizimi |
---|---|---|---|
Parashikimi | rrjeti i diskutimit | diskutim i ideve | gjithë klasa |
Ndërtimi i njohurive | lexim i drejtuar | lexim/shënime | gjithë klasa |
Përforcimi | organizues grafik i informacionit | organizues grafik i informacionit | gjithë klasa |
Parashikimi (rrjeti i diskutimit) 10 Minuta
- Mësuesja shtron për diskutim situatën e të nxënit .Nisur dhe nga njohuritë paraprake që zotërojnë nxënësit evidentohen karakteristika të popullimit të Rajonit Perëndimorë.
Ndërtimi i njohurive (lexim i drejtuar / shënime) 25 minuta
Udhëzohen nxënësit të lexojnë informacionin në tekst;
- Popullimi i hershëm dhe i dendur i rajonit
- Trashëgimi e pasur kulturore e rajonit
- Tipare strukturore të popullsisë
Bëhet krahasimi mes materialit të lexuar dhe atij që nxënësit e zotërojnë. Saktësimet që bëhen gjatë leximit shënohen nga nxënësit në fletoren e tyre.
Përforcimi (organizues grafik i informacionit) 10 minuta.
Udhëzohen nxënësit të plotësojnë në fletoret e tyre tabelën e mëposhtme:
NR | Arsyet e lëvizjes drejt Rajonit Perëndimor | Strukturat që kanë ndryshuar | Prirjet e ndryshimit të tyre në të ardhmen |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 | |||
5 |
ORA II
Metodologjia dhe veprimtaritë e nxënësve: (ORA II)
Struktura e mësimit
Fazat | Strategjitë | Veprimtaritë | Organizimi |
---|---|---|---|
Parashikimi | ese | punë | gjithë klasa |
Ndërtimi i njohurive | vëzhgo-analizo-diskuto | lexim/analizë/diskutim | gjithë klasa |
Përforcimi | rrjeti i diskutimit | diskutim idesh | punë në grupe |
Parashikimi (ese shpjeguese) 10 minuta
Nxënësit në këtë fazë do punojnë një ese ku nga eksperienca e tyre apo e të afërmve të tyre do shpjegojnë faktorët që nxitën migrimin drejt R.P dhe pasojat me të cilat u përballën. Disa nga esetë lexohen në klasë.
Ndërtimi i njohurive (vëzhgo-analizo-diskuto) 25 Minuta
Për të saktësuar njohuritë ,nxënësit udhëzohen të lexojnë informacionin në tekst. Gjatë diskutimit analizohen dhe të dhënat nga 2 CENSUS-et e fundit 2001 e 2011 mbi lëvizjet migratore. Nxënësit mbajnë shënime lidhur me faktet e reja që hasin.
Ardhjet e shumta të popullsisë
Efektet e migrimit
Përforcimi (rrjeti i diskutimit) 10 minuta
Mësuesja hedh për diskutim pyetjen: “Migrimi drejt Rajonit Perëndimor ka ndikuar pozitivisht apo negativisht për rajonin?”
Nxënësit ndahen në dy grupe. Grupi i do argumentojë rrjedhojat pozitive të migrimit drejt R.P, ndërsa grupi II rrjedhojat negative. Përfundimet e diskutimit hidhen në fletore nga nxënësit.
Vlerësimi
Në fundin e orës vlerësohen nxënësit individualisht për pjesëmarrjen në diskutime, për kontributin e tyre në ndërtimin e njohurive të reja ,në saktësinë dhe argumentimin e përgjigjeve të dhëna.
Detyrë: Sa është prekur Shkodra nga migrimi i popullsisë? Argumentoni përgjigjen.
Falënderohen nxënësit !
Punoi: Blerina Dibra
Mësuese gjeografie në Shkollën e Mesme Artistike “Prenkë Jakova”, Shkodër
(Portali Shkollor)
Vlerësimi i nxënësve në klasat 1-3, bazuar në udhëzimet përkatëse
Teste vlerësimi për klasën e parë
Teste përmbledhëse për të tria periudhat në të gjitha lëndët, klasa IV