“Bagëti dhe bujqësi”, orë model
Adriana Skënderi, mësuese në shkollën 9-vjeçare “Qamil Guranjaku” Elbasan ka përgatitur një oë model në lëndën e gjuhës shqipe, në klasën e tretë. Në rubrikën të lexojmë tema mësimore është “Bagëti dhe bujqësi”.
Fusha: Gjuhët dhe komunikimi
Lënda: Gjuhë shqipe
Klasa: III
Mësuese: Adriana Skënderi
Shkolla 9-vjeçare “Qamil Guranjaku” Elbasan
Tema mësimore: Bagëti dhe bujqësi
Lexojmë
Situata e të nxënit
Duke ndërvepruar me pamje në video-projektor, shpreh ndjesitë e tua.
Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave të fushës dhe lëndës.
Nxënësi/ja:
• lexon poemën rrjedhshëm dhe me intonacionin e duhur;
• tregon se si përshkruhet në poemë natyra e vendit tonë;
• përshkruan ndjenjat dhe emocionet e tij kur lexon këtë poemë;
• shpjegon me fjalë të thjeshta, pse poeti ndihet krenar që është shqiptar;
• ndan me të tjerët përjetimet që ka provuar nëse është ndodhur larg atdheut për pak kohë, apo qytetit/fshatit ku ka kaluar vitet e para të jetës;
• lidh përmbajtjen e poemës me poezi, tregime, këngë të mësuara më parë, që i kushtohen atdheut;
• gjykon se dashuria dhe besnikëria ndaj atdheut janë virtyte të çdo shqiptari në çdo kohë;
Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave kyçe.
• bashkëvepron në grup.
• respekton përpjekjet individuale dhe ato në grup.
Fjalë kyçe: poemë; strofa; varg; bregore; gërxhe; të kulluar; dëfreni; ma gatove; çuka; brinja.
Burimet dhe materialet didaktike: njohuritë dhe shkathtësitë paraprake të nxënësit; teksti mësimor; poema: “Bagëti dhe bujqësi“ Naim Frashëri;
- pamje nga natyra e vendit tonë; -tregime, poezi për atdheun;
- magnetofon, CD me këngën "Sa të dua o Shqipëri";
- fjalë të urta për atdheun; -mjete shkrimi, lapustila, fletë A4.
Lidhja me fushat e tjera: shoqëria dhe mjedisi; arte; shkencat e natyrës.
Lidhja me temat ndërkurrikulare: edukimi atdhetar; të drejtat e njeriut.
• Metodologjia dhe veprimtaritë e nxënësve/eve
Përvijim i të menduarit, diskutim, bisedë; vëzhgo-lexo-trego; marrëdhënie pyetje-përgjigje; bashkëbisedim; punë në grup, punë me gjithë klasën.
Parashikimi: Përvijim i të menduarit, diskutim,
U tërheq vëmendjen nxënësve me pamje nga Shqipëria të cilat i paraqes në video-projektor, shoqëruar në sfond me muzikën Perla “Shqipja e Andeve” më pas nxënësit prezantojnë detyrën e shtëpisë me pamje dhe poezi për atdheun.
Diskutohet rreth pamjeve nga vendi.
Ndërtimi i njohurive: Vëzhgo-Lexo- trego:
U prezantoj nxënësve temën e re: “Bagëti dhe bujqësi” dhe autorin e saj Naim Frashëri . U theksoj nxënësve se në kohën që e ka shkruar këtë poemë, poeti ka qenë i mërguar jashtë vendit të tij, duke bërë lidhjen me konceptin e mërgimit, të mësuar në poezinë e mëparshme “Harabeli”.
Ndjekin nxënësit dokumentarin "Jeta dhe vepra e Naim Frashërit", një nga autorët kryesorë të Rilindjes sonë Kombëtare që frymëzoi shqiptarët për t’u çliruar nga pushtimi osman 5- shekullor, duke evokuar tek ata ndjenjën e krenarisë kombëtare, prandaj ai njihet edhe si poeti ynë kombëtar. Ai ka shkruar edhe poezi për fëmijë dhe ka përgatitur tekstet e para shkollore për shkollat shqipe.
Një nga krijimet e tij më të njohura është edhe poema “Bagëti dhe bujqësi”, disa vargje të së cilës do t’i studiojmë sot.
Hapen librat.
• Nxënësit lexojnë të dhënat mbi biografinë e autorit dhe komentojnë ilustrimin në libër, në dyshe dhe më pas me gjithë klasën.
• Nxënësit lexojnë poemën me intonacionin e duhur .
• Punohet rubrika: “Fjalë të reja”. Nxënësit lexojnë shpjegimet e fjalëve që nuk kuptojnë, diskutojnë në dyshe dhe i nxit për të krijuar fjali me to.
Marrëdhënie pyetje-përgjigje: Punoj me nxënësit rubrikën: “Lexoj dhe kuptoj” nxënësit iu përgjigjen pyetjeve rreth poemës. Në fillim diskutojnë për përgjigjet dhe më pas me gjithë klasën, duke vënë në dukje si i përshkruan poeti bukuritë e natyrës shqiptare, ndjesitë e tij përballë bukurive të natyrës, mallin dhe dashurinë që ka për vendin e tij, krenarinë pse është shqiptar, duke i ilustruar edhe me vargje nga poema.
- Kujt i drejtohet poeti me këto vargje?
- Si përshkruhet natyra e Shqipërisë në këtë fragment të poemës?
- Pse poeti përmallet me bukuritë e vendit të tij?
- Pse poeti ndihet krenar që është shqiptar?
- Çfarë ndjeni kur lexoni këto vargje?
- Po ne a duhet të ndihemi krenarë për atdheun tonë? Pse?
• Nxënësit diskutojnë në fillim në dyshe rreth përgjigjeve të pyetjeve dhe më pas me gjithë klasën.
• Diskutohet në klasë për karakteristikat e poemës (është e shkruar me vargje të gjata 16 rrokëshe, Rime e përputhur. ).
• Më pas bëhet leximi nga nxënësit me intonacion i poemës.
Perforcimi: Bashkëbisedim
Punohet rubrika: “Reflektoj”, Nxënësit i përgjigjen pyetjes që ka të bëjë me emocionet dhe ndjesitë që ata ose të afërmit e tyre, kanë përjetuar, kur janë gjendur para bukurive të natyrës shqiptare, që të kujtojnë përshkrimin e poemës së Naim Frashërit dhe krenarinë që kanë ndier për vendin e tyre.
• Nxënësit ndajnë përvoja e tyre me të tjerët kur janë ndodhur para një pamjeje të tillë të jetojnë qoftë edhe për pak ditë jashtë vendit, përshkruajnë përjetimet e tyre dhe mallin që kanë ndier për vendin, të afërmit, miqtë etj.
Punë në grupe
Grupi I. Plotëso fjalët që mungojnë në fjalitë e dhëna.
1. Plotëso . Cili është atdheu ynë?
a) Atdheu ynë është _______________ .
b) Vendlindja ime është _________ku kam lindur .
c) Qyteti i vendlindjes sime është _____________.
d) Atdheu është vendi ku kemi ______ ne dhe prindërit tanë .
2. Vendos fjalën e duhur në fjali ( Shqiponja, atdheu im, i shtrenjtë, vendin tim, prindërit tanë.)
- Shqipëria është _______________ .
- Atdheu është vendi ku kanë lindur ____________tanë . Unë e dua ___________________.
- Vendi im është i dashur dhe____________ .
Njeriu pa atdhe është si ______________ pa fole.
Grupi II. Dallo mbiemrat ne vjershën e dhënë. ( e gjatë, e gjëra, bukuroshe, e kulluar, të lulëzuar....)
Grupi III. Rendit vargjet e poemës Bagëti e bujqësi. Loja ( pazëll)
Grupi IV. Krijo një pesëvargësh me fjalën ATDHEU
Atdheu
i bukur, i shtrenjtë
zbukurohet, nderohet, dua
Atdheu ynë është Shqipëria
Vendlindja
Grupi V. Krijo Poemë Japoneze me fjalën ATDHEU.
Secili përfaqësues i grupit bën prezantimin e punës së grupit para klasës.
Në minutat e fundit, dëgjohet kënga“ Shqipëri o nëna ime” e
Në im të orës përshëndet Sergita me këngën: “Rrjedh në këngë e ligjërime” e Vaçe Zeles.
Nxënësit vlerësojnë njëri-tjetrin.
• Vlerësimi bëhet për:
- leximin e poemës rrjedhshëm dhe me intonacionin e duhur;
- tregimet e tij/saj se si përshkruhet në poemë natyra e vendit tonë;
- përshkrimin e ndjenjave dhe emocioneve të tij/saj kur lexon këtë poemë;
- shpjegimin me fjalë të thjeshta, pse poeti ndihet krenar që është shqiptar;
- ndarjen me të tjerët të përjetimeve që ka provuar nëse është ndodhur larg atdheut për pak kohë, apo qytetit/fshatit ku ka kaluar vitet e para të jetës;
- lidhjen e përmbajtjes së poemës me poezi, tregime, këngë të mësuara më parë;
- gjykimin se dashuria dhe besnikëria ndaj atdheut janë virtyte të çdo shqiptari në çdo kohë;
- respektimin e përpjekjeve individuale dhe atyre në grup. Bashkëveprimin në grup.
Detyrë shtëpie: Shkruaj pesë fjali për Atdheun.
(Portali Shkollor)
Teste përmbledhëse për të tria periudhat në të gjitha lëndët, klasa IV
Gjeografi, teste përmbledhëse për periudhën e parë për klasën VI, VIII, X, XII
Model testimi në lëndën gjuha shqipe, klasa e 11