Tre D-të e mësimdhënies: Drejtimi, diskutimi, delegimi
Mësuesit më efektiv ndryshojnë stilet e tyre në varësi të natyrës së lëndës, fazës së kursit dhe faktorëve të tjerë. Duke vepruar kështu i inkurajojnë dhe i frymëzojnë studentët që të bëjnë më të mirën në çdo kohë gjatë gjithë semestrit.
Mësuesit më efektiv ndryshojnë stilet e tyre në varësi të natyrës së lëndës, fazës së kursit dhe faktorëve të tjerë. Duke vepruar kështu i inkurajojnë dhe i frymëzojnë studentët që të bëjnë më të mirën në çdo kohë gjatë gjithë semestrit.
Është e dobishme të mendoni për stilet e mësimdhënies sipas tre D-ve: Drejtimi, Diskutimi dhe Delegimi.
Stili i drejtimit nxit të mësuarit përmes dëgjimit dhe drejtimeve të mëposhtme. Me këtë stil, mësuesi u tregon nxënësve se çfarë të bëjnë, si dhe kur. Mësuesi u jep informacion nxënësve nëpërmjet leksioneve, leximeve të dhëna, prezantimeve audio / vizuale, demonstrimeve, luajtjes së roleve dhe mjeteve të tjera. Nxënësit fitojnë informacion kryesisht duke dëgjuar, duke marrë shënime, duke luajtur rol dhe duke praktikuar atë që atyre u është thënë të bëjnë. Të vetmet reagime që mësuesi kërkon është “A i kuptoni udhëzimet?”
Sugjerime për përdorimin e stilit drejtues:
Filloni me pamjen e madhe. Sigurimi i kontekstit para se të niset në specifika.
- Jini të qartë dhe konciz. Nxënësit duhet të dinë saktësisht se çfarë duhet të bëjnë që të kenë sukses dhe nga cilat kritere puna e tyre do të vlerësohet. Qëllimet e qarta, afatet specifike dhe drejtimet e sakta rritin motivimin e studentëve dhe eliminojnë konfuzionin. Materialet udhëzuese të shkruara, të shkruara në mënyrë të ngathët dhe të dobët, ngatërrojnë, trondisin dhe shkurajojnë nxënësit.
- Jepni hollësi të mjaftueshme. Dështimet e komunikimit ndodhin kur detajet e rëndësishme nuk hiqen ose udhëzimet janë të paqarta. Për shembull, dikur neglizhoja të përcaktoja madhësinë e shkrimit që nxënësit duhet të përdorin, letrat që u kthyen kishin madhësi të shkronjave duke filluar nga 8 në 14!
- Mos i sheqerosni mesazhet që përcillni. Ka raste kur mësuesit duhet të jenë shumë të drejtpërdrejtë dhe të sinqertë përballë nxënësve.
Stili i diskutimit nxit të mësuarit nëpërmjet ndërveprimit. Në këtë stil, praktikuar nga Sokrati, mësuesi inkurajon të menduarit kritik dhe diskutimet e gjalla duke u kërkuar nxënësve t'u përgjigjen pyetjeve sfiduese. Mësuesi është një lehtësues që udhëheq diskutimin në një përfundim logjik. Nxënësit mësojnë të kenë mendime dhe t'i mbështesin ato me fakte dhe të dhëna.
Sugjerime për përdorimin e stilit të diskutimit:
- Përgatitni pyetjet paraprakisht. Diskutimet e mëdha kërkojnë përgatitje. Bëni një pyetje në një kohë. Jini të hapur, kurioz dhe të interesuar për të mësuar çfarë mendon secili nxënës.
- Mos lejoni që një ose dy nxënës të dominojnë diskutimin. Kërkoni idetë dhe mendimet e secilit. Butësisht tërhiqni nxënësit që duken të pasigurt dhe të lirë për të marrë pjesë. Ndonjëherë i filloj orët e mia duke thënë: “Dua t'u jap secilit prej jush një minutë për të diskutuar pikëpamjet tuaja mbi këtë temë. Le të dëgjojmë nga të gjithë.” Merrni mbylljen duke shqyrtuar pikat kyçe që dëshironi të bëni.
- Bëjini nxënësit të pyesin. Më pëlqen që nxënësit e mi të lexojnë një studim rastesh dhe të formulojnë tri pyetje për t'ju drejtuar shokëve të klasës. Pastaj diskutojmë përgjigjet e tyre në klasë.
- Përdorni pyetjet që kanë disa zgjidhje. Është një mënyrë e thjeshtë për t’i përfshirë të gjithë në klasë. Bëni një pyetje me zgjedhje të shumëfishta dhe përgjigjet e tyre janë në ekran. Pastaj mund të hapni diskutim pasi nxënësit ndajnë pse zgjodhën një përgjigje të caktuar.
Stili delegues nxit të mësuarit përmes fuqizimit. Me këtë stil mësuesi cakton detyra që nxënësit punojnë në mënyrë të pavarur, individualisht ose në grupe.
Sugjerime për përdorimin e stilit delegues:
- Caktoni projekte kërkimore. Në kursin tim të menaxhimit u kërkoj nxënësve që të intervistojnë një menaxher të një biznesi lokal për të marrë përgjigje në pyetje si në vijim: - Cilat janë masat kryesore të performancës që përdor kompania juaj për të vlerësuar performancën e çdo punonjësi? - Cilat janë mësimet kryesore që ju, si menaxher, keni mësuar në lidhje me kryerjen e vlerësimeve efektive të performancës?
- Cakto projekte ekipore. Bëni secilën ekip të zgjedhë një udhëheqës të ekipit, të përcaktojë rolet dhe përgjegjësitë dhe të mbajnë përgjegjësi për përfundimin e projektit në kohë. Në klasën time të menaxhimit, unë kam grupe të nxënësve të analizuar sjelljet e menaxhimit dhe lidershipit në filma si: Remember the Titans dhe Crimson Tide.
- Cakto një projekt përfundimtar. Le të tregojnë nxënësit çfarë mund të bëjnë kur punojnë të pavarur në një temë që është e rëndësishme për ta.
Përdorni një përzierje të përshtatshme të secilit stil mësimor. Unë në mënyrë tipike strukturoj secilën prej klasave të mia për të përfshirë të gjitha këto që ju listova pak më lart. Megjithatë, gjatë pjesës së parë të një semestri përdor më shumë stilin e drejtimit. Në pjesën e mesme të një semestri unë zakonisht mbështetem më shumë në stilin e diskutimit. Dhe në pjesën e fundit të një semestri unë në përgjithësi mbështetem më shumë në stilin delegues.
Përdorimi i në përzierje të përshtatshme të stileve mësimore ndihmon nxënësit të mësojnë, të rriten dhe të bëhen më të pavarur. Mbështetja në një stil bën që nxënësit të humbasin interesin dhe të bëhen shumë të varur nga mësuesi.
Përmbledhje
Nuk ka asnjë stil të mirë të mësimdhënies. Mësimdhënësit efektiv përdorin një sërë stilesh, dhe ata dinë se si dhe kur të zgjedhin atë më të përshtatshme për situatën specifike. Në thelb, të tre stilet e mësimdhënies ulen pas kësaj:
Drejtpërdrejt - U thoni nxënësve se çfarë të bëjnë
Diskutoni - Bëni pyetje dhe dëgjoni
Delegimi - Fuqizimi i nxënësve
(A. Hoxhaj; Portali Shkollor)
Teste përmbledhëse për të tria periudhat në të gjitha lëndët, klasa IV
Gjeografi, teste përmbledhëse për periudhën e parë për klasën VI, VIII, X, XII
Model testimi në lëndën gjuha shqipe, klasa e 11