Orë mësimore e zhvilluar si një e tërë 90 minuta, histori VII
“Revolucioni i Parë Industrial” dhe “Veprimtari praktike”, të dy këto tema të lëndës së historisë së klasës së VII u planifikuan nga mësuesja Evelina Braka sipas nismës së re të MASR, “tri lëndë në gjashtë orë”.
Data_____ /______/ ________
Fusha: Shoqëria dhe mjedisi
Lënda: Histori
Shkalla: 3
Klasa: VII-A, VII-B
Mësuese: Evelina Braka
Tema mësimore: 1,2
Tema e parë: Revolucioni i Parë Industrial
Tema e dytë: Veprimtari praktike: Ndërtimi i një fotomontazhi ku pasqyrohet ndryshimi që pësoi Evropa në zhvillimin industrial, bujqësor dhe atë të komunikacionit tokësor dhe detar.
Situata e të nxënit: Koment termin “Revolucion “dhe koment fotove rreth Revolucionit të Parë Industrial.
Rezultatet e të nxënit të kompetencave të fushës sipas temës mësimore:
Nxënësi:
- Përshkruan faktorët që paraprinë Revolucionin e Parë Industrial;
- Shpjegon procesin e kalimit nga puna me dorë në atë me makinë;
- Paraqet pamje dhe kuriozitete nga makina me avull e Wattit, fabrikave të para, lokomotivave e anijeve të kësaj periudhe etj.;
- Pasqyron figurat e shpikësve të mëdhenj, si: Wattit, Fultonit etj
Fjalët kyçe: Revolucioni Industrial, coha, çikriku fluturues, makina Xhenni, fabrika, forca e ujit, forca e avullit, motori me avull, avullorja lokomotiva me avull.
Burimet: Teksti, foto ,harta e Evropës, kompjuter, projektor, fletë pune.
Lidhja me fushat e tjera ose me temat ndërkurrikulare: Gjeografi, Gjuhët dhe komunikimi, Shkencat e natyrës, TIK.
Metodologjia dhe veprimtaritë e nxënësve
Faza e parë. Stuhi mendimesh (10 minuta)
Drejtohen pyetjet:
• Çfarë kuptoni me termin”Revolucion”?
• Çfarë revolucionesh keni studiuar dhe çfarë ndryshimesh sollën ato?
Vendosen fotot në tabelë dhe drejtohen pyetjet:
• Çfarë shikoni në foto?
• Çfarë lidhje mund të kenë këto foto me termin “Revolucion”?
Faza e dytë. Punë në grupe. (35 minuta)
Ndahet klasa në 3 grupe .Udhëzohen nxënësit të lexojnë me vëmendje materialin mësimor dhe nënvizojnë konceptet kryesore. Grupeve u jepen pyetjet orientuese dhe duke u bazuar tek fotot paraqesin përgjigjet e pyetjeve.
Grupi I.
• Çfarë kuptoni me Revolucion Industrial?
• Cila ishte periudha kohore e Revolucionit të Parë Industrial?
• Ku lindi revolucioni i Parë Industrial dhe pse?
Grupi II.
• Cilat ishin shkaqet e Revolucioni i Parë Industrial?
• Cila degë e artizanatit u bë shkak për hapat e parë të Revolucionit Industrial?
Grupi III.
• Cilat ishin shpikjet ?
• Çfarë pasojash solli lindja e tyre?
• Grupet paraqesin punën e tyre.
Faza e tretë. Punë individuale. (10 minuta)
Nxënësit plotësojnë fletën e punës Revolucioni i Parë Industrial
1. Plotëso në linjën e kohës periudhën në të cilën u zhvillua Revolucioni i Parë Industrial.
Shekulli XVI | Shekulli XVII | Shekulli XVIII | Shekulli XIX |
---|---|---|---|
2. Plotëso vendet bosh.
Makina Xheni u shpik në vitin____________.Motori me avull në vitin______________.Atë e shpiku_________________________.Fabrika e parë u ndërtua në
vitin______________dhe avullorja në vitin______________.
3. Shpjego me dy fjali termin “Revolucion Industrial”.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Bëj lidhjen shkak – pasojë.
4. Bëj lidhjen shkak – pasojë.
Faza e katërt. Kërkim historik. Punë në grupe (25 minuta)
Udhëzohen nxënësit sipas grupeve të ndërtojnë një fotomontazh me foto dhe kuriozitete nga Revolucioni i Parë Industrial. Për të ndihmuar nxënësit u tregohet atyre se si të kërkojnë materiale për fotomontazhin. http://www.google.com dhe https://sq.wikipedia.org/wiki/Revolucioni_industrial
http://www.google.al/#q=revolucioni+industrial
Diskutohet me nxënësit rreth strukturës që mund të ketë fotomontazhi mbi ndryshimet që solli në Europë zhvillimin e industrisë, bujqësisë dhe atë të komunikacionit (tokësor dhe detar). Orientohen nxënësit për strukturën që do të ketë fotomontazhi i cili do të përgatitet nga nxënësit.
Sugjeron:
1. Fotomontazhi do të ketë kornizë qendrore, ku pasqyrohen me shkrim vlerat e Revolucionit Industrial në bujqësi, industri dhe komunikacion.
2. Rreth kësaj kornize qendrore vendosen pamje, fakte, vizatime që lidhen me zhvillimin e bujqësisë, industrisë dhe komunikacionit, pamje të shkencëtarëve që u shquan gjatë zhvillimit të Revolucionit Industrial si p.sh. Xhejms Vat (James Watt), Robert Fulton, Xhorxh Stivenson etj.
U tregohet nxënësve se çfarë pamjesh, fotosh, vizatimesh mund të nxjerrin ata nga hulumtimi për t’i vendosur në vendin përkatës të fotomontazhit, si p.sh., në bujqësi: përdorimi i parmendës së re, i sistemit të qarkullimit bujqësor etj.; në industri: makina e Vatit, fabrikë, aspekte pune etj.; komunikacion: hekurudhë, anije etj.
Faza e pestë. Prezantim. Diskutim (10 minuta)
Në përfundim nxënësit prezantojnë fotomontazhet dhe bëjnë vlerësimin e punëve të grupeve.
Vlerësimi: Nxënësit vlerësohen për njohuritë që shfaqin për pasojat dhe vlerat e Revolucionit të Parë Industrial, identifikimin e çështjeve dhe komentet për to, arsyetimin, lidhjen shkak-pasojë: Revolucioni i parë industrial-Zhvillimi i degëve të ekonomisë, për mendimin kritik ,burimet e shfrytëzuara dhe krijimin e fotomontazhit.
Detyrat: Shkruani një ese me temë “Revolucioni i Parë Industrial”
(Portali Shkollor)
Teste përmbledhëse për të tria periudhat në të gjitha lëndët, klasa IV
Rregullorja e shkollës
Testime dhe detyra përmbledhëse për Arsimin Fillor, viti shkollor 2023-2024