Në një botë që nuk mund të ndalet së foluri, rrezikojmë të mos dimë më të dëgjojmë
"Për të treguar gjithçka që na gjallëron jetën, për ta bërë veten të dëgjohet, ne shpesh harrojmë një pjesë thelbësore që është, në fund të fundit, ana tjetër e medaljes së të folurit dhe në të njëjtën kohë kushti sepse ka një dialog dhe një bisedë: Të dëgjuarit"- Artikull nga Emanuela Dervishi.
"Paaftësia e njeriut për të komunikuar është rezultat i paaftësisë së tij për të dëgjuar me të vërtetë atë që thuhet." - Carl Rogers
“Komplimenti më i madh që më është bërë ndonjëherë ishte kur dikush më pyeti se çfarë mendoja dhe priti në heshtje përgjigjen time”. -Henri David Thoreau
Unë propozoj, duke u nisur nga këto citate, të bëni një eksperiment të vogël: mendoni për bisedën e fundit që keni bërë me një mik, telefonatën që keni marrë nga një shok i vjetër i shkollës ose, në këtë periudhë të veçantë, video-telefonata e fundit e grupit që keni organizuar me miqtë ose familjen.
Dëshira për të ndarë me të dashurit tuaj atë që po bënit dhe cilat zakone të reja po shënojnë ditët tuaja, veçanërisht nëse keni qenë në humor të mirë në atë kohë, do të ketë qenë e lartë.
Megjithatë, në të folur, sa u ndjetë i dëgjuar? Sa e perceptonit tjetrin kureshtar dhe vërtet të interesuar për atë që po tregonit? Dhe sa e pate të vështirë nga ana tjetër të respektoje kthesat e bisedës dhe të perceptoje një ndjenjë nxitimi, sikur në fakt biseda të bëhej një ndjekje për të fituar të drejtën për të thënë diçka?
Me këtë absolutisht nuk dua të zhbëj dhe të rrezikoj të “shëmtoj” bisedat kaq të çmuara dhe ngushëlluese në këtë periudhë me njerëzit tanë të dashur.
Me siguri do të ketë pasur, dhe për fat, shkëmbime të ndryshme, me njerëz të ndryshëm, me shkallë të ndryshme kënaqësie dhe intimitet. Ajo që dua të përqendrohem, megjithatë, në këtë kontekst, ka të bëjë me ndjenjën që keni me ndjesitë që sapo përshkruat se nuk jeni dëgjuar vërtet në një bisedë, a i keni perceptuar ndonjëherë ato? A ju duken të njohura në një farë mënyre?
Shoqëria do që ne të jemi protagonistë
Jeta shoqërore në periudhën që ne po jetojmë është padyshim e organizuar rreth individit. Ne e shohim veten si entitete individuale dhe besojmë se fati ynë është të shprehemi, të ndjekim lumturinë tonë, të jemi të lirë nga kufizimet e panevojshme dhe të arrijmë qëllimet tona.
Ne nuk na pëlqen t'i nënshtrohemi vullnetit të grupit, ose të paktën nuk na pëlqen të mendojmë se i nënshtrohemi. Prandaj nuk është për t'u habitur që shoqëria jonë vlerëson dhe promovon tipare të tilla si individualizmi, trimëria dhe aftësitë dialektike: ne jetojmë gjithnjë e më shumë në një botë ku gjëja e rëndësishme nuk është "çfarë thua", por "si e thua"; autenticiteti i përmbajtjes shpesh rrezikon të formësohet nga ndikimi që dëshironi të keni tek bashkëbiseduesi.
Sigurisht, ne të gjithë kemi një mendim dhe e mirëpresim, është e drejta jonë dhe, në të vërtetë, natyra jonë, të vëzhgojmë, vlerësojmë dhe reflektojmë mbi realitetin që na rrethon dhe duam të ndajmë mendimet tona.
Megjithatë, të shtyrë nga instinkti i papërmbajtshëm për të thënë fjalën tonë, për të treguar gjithçka që na gjallëron jetën, për ta bërë veten të dëgjohet, ne shpesh harrojmë një pjesë thelbësore që është, në fund të fundit, ana tjetër e medaljes së të folurit dhe në të njëjtën kohë kushti sepse ka një dialog dhe një bisedë: Të dëgjuarit.
Një fjalë e urtë e lashtë japoneze thotë: "Sado e fortë dhe ulëritëse të jetë era, mali qëndron ende në këmbë ". Dëgjimi, si dhe aftësia, konsiderohet një art nga aziatikët. Në kulturën lindore, individualizmi, vetëbesimi dhe ekzibicionizmi zëvendësohen nga vlerat e heshtjes, përulësisë dhe ndjeshmërisë, të gjitha karakteristika që favorizojnë kohezionin në grup dhe jetën e komunitetit.
Në Azi, individët e shohin veten si pjesë e një tërësie më të madhe - qoftë familja, shoqëria, komuniteti - dhe i japin vlerë të madhe harmonisë brenda vetë grupit, duke i nënshtruar shpesh dëshirat e tyre interesave të grupit.
Ekstroversioni dhe introversioni
Për dekada të tëra, studiuesit kanë hetuar ndryshimet kulturore që dallojnë popullatat po aq të ndryshme sa ato nga perëndimi dhe nga lindja.
Psikologu Robert McCrae, për shembull, i ka kushtuar vite të jetës së tij studimit të dallimeve ndërkulturore në personalitet midis Lindjes dhe Perëndimit dhe ka arritur të analizojë mbi të gjitha dimensionin introversion-ekstroversion.
Nga një studim i tij, i cili krahasoi fëmijët nga Shangai dhe Ontario Jugore, nga mosha tetë deri në dhjetë vjeç, u zbulua se në Kanada, fëmijët e turpshëm dhe të ndjeshëm priren të margjinalizohen, ndërsa në Kinë të njëjtat tipare vlerësohen dhe me shumë gjasa wshtw konsideruar të nevojshme për të marrë poste drejtuese.
Fëmijët aziatikë të ndjeshëm dhe të rezervuar quhen dongshi (të kuptuarit), një shprehje popullore lavdëruese; Në mënyrë të ngjashme, nxënësit e shkollave të mesme kineze i raportuan McCrae dhe studiuesve të tij se ata preferojnë tipare si "të përulur, vetëmohues, paqësor dhe të sinqertë" si mik, ndërsa adoleshentët amerikanë preferojnë shoqërinë e djemve "të gëzuar, entuziastë, llafazan dhe të shoqërueshëm".
Prandaj perëndimorët duket se theksojnë shoqërueshmërinë, oratorinë dhe i japin shumë rëndësi atributeve që të lejojnë të krijosh lidhje të shumta shoqërore dhe të shfaqesh në shoqëri; orientalët, nga ana tjetër, duket se vlerësojnë atributet më të thella të lidhura me virtytet morale, si të kuptuarit dhe të dëgjuarit.
Nga Emanuela Dervishi, Punonjëse Sociale
Bibliografia
1. Costa, P. T., Jr., & McCrae, R. R. (1988). Personality in adulthood: A six-year longitudinal study of self-report and spouse ratings on the NEO Personality Inventory. Journal of Personality and Social Psychology, 54, 853-863.
2. Goldberg, L. R. (1981). Language and individual differences: The search for universals in personality lexicons. In L. Wheeler (Ed.), Review of personality and social psychology (Vol. 1, pp. 141-165). Beverly Hills, CA: Sage.
3. Fleeson, W., Malanos, A. B., & Achille, N. M. (2002). Një qasje e procesit intraindividual për marrëdhëniet midis ekstroversionit dhe ndikimit pozitiv: A është veprimi ekstrovert si "i mirë" si i ekstrovert? Gazeta e Personalitetit dhe Psikologjisë Sociale, 83(6), 1409.
© Portali Shkollor- Të gjitha të drejtat e rezervuara. Ndalohet kopjimi pa lejen tonë.
Prindër, kuptoni fëmijën tuaj dhe respektoni punën e mësuesit!
Çdo lloj dhune nuk është bullizëm, por çdo lloj bullizmi është dhunë.
Çfarë mund të bëjë shkolla për të parandaluar bullizmin?