Mësimi me projekte kurrikulare dhe ndërkurrikulare
Të mësuarit e bazuar në projekt është nje model i veprimtarisë mësimore, i cili zhvendoset nga praktikat e mësimdhënies brenda klasës e të përqëndruara te mësuesi, në veprimtari të të nxënit, me në qëndër nxënësin.
Të mësuarit e bazuar në projekt është nje model i veprimtarisë mësimore, i cili zhvendoset nga praktikat e mësimdhënies brenda klasës e të përqëndruara te mësuesi, në veprimtari të të nxënit, me në qëndër nxënësin. Këto veprimtari janë afatgjata, ndërdisiplinore dhe të integruara me problemet dhe praktikat e botës reale. Arsimi nuk është përgatitje për jetën. Arsimi është vetë jeta.
Konceptet:
Kërkimi tradicional kërkon zgjidhje të problemeve të nivelit jo të zakonshëm duke:
⦁ Pyetur dhe informuar çështjet në kërkim.
⦁ Debatuar rreth ideve të ndryshme.
⦁ Bërë parashikime.
⦁ Plane dhe eksperimente.
⦁ Grumbulluar dhe analizuar të dhëna .
⦁ Skicuar përfundime.
⦁ Duke kombinuar idetë dhe gjetjet e tyre pjesëtarëve të tjerë.
⦁ Shtuar çështje të reja për hulumtim .
⦁ Krijuar një produkt të vetin.
Çdo nxënës ka dosjen e projektit, e cila përmban:
⦁ Planin e projektit.
⦁ Planet vetjake të nxënësve.
⦁ Shënimet gjatë takimeve të grupit.
⦁ Një listë të burimeve të informacionit.
⦁ Raportin përfundimtar .
⦁ Të tjera që nxënësit dëshirojnë, si fotografi, episode interesante gjatë punës etj. Përveç raportit, nxënëxit dorëzojnë edhe produktin e projektit.
Detyrat e mësuesit:
⦁ Të planifikojë dhe të realizojë orët mësimore të projektit.
⦁ Të orientojë nxënësit në menaxhimin e projektit.
⦁ Të vlerësojë nxënësit.
Formati i planifikimit metodik të projektit.
Mësuesi ose grupi i mësuesve të një projekti e përshkruajnë planifikimin metodik të projektit pak a shumë sipas një formati ku janë të domosdoshme këto rubrika.
Titulli i projektit.
Titulli i projektit duhet të jetë sa më i shkurtër. Të ketë lidhje me pyetjen kërkimore dhe produktin e projektit.
Lënda. ------Fusha :-----------
Shkruhet lënda dhe fusha . Shkruhet lënda kryesore që përfshin më shumë veprimtari për realizimin e produktit të projektit.
Lëndët e tjera
Shkruhen lëndët e tjera që integrohen në projekt dhe që ndihmojnë në realizimin e produktit të projektit .
Mësuesi (t)
Shkuhet emri I mësuesit /ve udhëheqës që përfshihen në projekt sipas lëndëve.
Kohëzgjatja e projektit
Shkruhet sasia e orëve për çdo lëndë që realizohet projekti .
Klasa
Shkruhet klasa e nxënësve në të cilën zhvillohet projekti .
Ideja e projektit
Shkruhet dëshira dhe ideja e nxënësve për të realizuar këtë projekt , si dhe produkti që do të raelizohet.
Ngjarjet hyrëse që frymëzojnë projektin.
Shkruhet shkurt ngjarja ( ngjarjet ) që i frymëzon nxënësit të ndërrmarin këtë projekt. Kontributi në kompetencat kyçe.
Shënohet ndihma e këtij projekti dhe të gjitha rezultatet e të nxënit të kompetencave kyç.
Kontributi në rezulatet e fushës për shkallën ( 0,1,2,3,4,5)
Shënohet ndihma në rezultatet e fushës , ku këto rezultate janë të përcaktuara në programin lëndor të fushës përkatëse të secilës shkallë ,shkruhen rezultatet e te nxënit.
Metodat
Shkruhen metodat individuale në grup dhe për të gjithë klasën.
Burimet e nevojshme
Shkruhet të gjitha burimet , njerëzit e përfshirë , objektet, mjetet, materialet dhe burimet e komunitetit .
Pyetja kërkimore
Shkruhet pyetja kërkimore e formuluar nga nxënësit e cila udhëheq kërkimin e projektit .
Përmbledhja e çështjeve, investigimi, kërkimi dhe zgjidhja e problemit.
Shkruhen shkurt veprimtaritë që nxënësit zhvillojnë gjatë orëve të ndryshme lëndore për realizimin e produktit dhe prezantimin e projektit .
Produktet kryesore
Shkruhen produktet që arrihen në grup dhe ato që arrijnë nxënësit individualisht.
Vendi dhe pjesëmarrësit e prezantimit.
Shkruhet vendi ku do të bëhet prazantimi dhe personat që do të marin pjesë.
Vlerësimet
Shkruhen llojet e vlerësimeve për:
⦁ Vlerësimet formuese gjatë projektit..
⦁ Vlerësimet përmbledhëse në përfundim të projektit.
⦁ Vlerësime ose performancë tjetër me rubrika.
Për vlerësimin nga
a) Nxënësit.
b) Nga kolegët.
c) Prindërit .ne rást se prinderit perfshihen ne projekt.
(Punoi: Florinda Palaj; Portali Shkollor)
Teste përmbledhëse për të tria periudhat në të gjitha lëndët, klasa IV
Rregullorja e shkollës
Testime dhe detyra përmbledhëse për Arsimin Fillor, viti shkollor 2023-2024