"Matja", matematikë IV
Sipërfaqja e drejtkëndorit dhe e katrorit janë dy tema që i përkasin kapitullit “Matjet” në matematikën e klasës së katërt. Ditari për këto dy tema u përgatit nga mësuesi Neritan Durro, shkolla 9-vjeçare, “Martin Camaj”, Shkodër.
Model
Plani- ditor
Lënda: Matematikë
Kapitulli: VIII - Matja
Klasa: IV
Mësues: Neritan Durro
Shkolla 9-vjeçare, “Martin Camaj”, Shkodër
Tema: 6.5 Sipërfaqja e drejtkëndorit
6.6 Sipërfaqja e katrorit
Objektivat: Në fund të orës, nxënësi të jetë i aftë:
• Të gjejë sipërfaqen e drejtkëndorit duke shumëzuar dy përmasat e tij.
• Të gjejë përmasat e drejtkëndorit kur jepet sipërfaqja e tij.
• Të gjejë sipërfaqen e drejtkëndorit, kur jepet perimetri i tij dhe një ose asnjë brinjë.
• Të gjejë sipërfaqen e katrorit kur jepet perimetri i tij.
• Të gjejë perimetrin e katrorit me shumëzim.
• Të shkruajë formulat për gjetjen e perimetrit dhe sipërfaqeve te katrorit dhe drejtkëndorit.
Koha: 90 minuta
Terma kyç: gjetja e sipërfaqes së katrorit dhe drejtkëndorit, formulë e perimetrit dhe e sipërfaqes.
Mjete: teksti, fleta e punës, vizore, laps plumbçe, fletore, shkumësa me ngjyra.
Aftësitë: Të kuptuarit, të vizatuarit, të arsyetuarit, të shkruarit, të argumentuarit.
Metodologjia:
Fazat e strukturës | Strategjitë mësimore | Veprimtaritë e nxënësve | Organizimi i nxënësve | Koha |
---|---|---|---|---|
Parashikimi (nxitja për të nxënë) | Harta e konceptit | Diskutim idesh | Punë me të gjithë klasën | 10’ |
Ndërtimi i njohurive (përpunimi i përmbajtjes) | Mendo-krijo në dyshe-diskuto | Ndërtim i shprehive studimore | Punë në dyshe | 35’ |
Perforcimi (konsolidimi i të nxënit) | Shkrim i shpejtë | Përforcim i konceptit | Punë individuale | 45’ |
Zhvillimi i mësimet
1-Parashikimi: (Diskutim për njohuritë – Marrëdhënie pyetje –përgjigje-10’)
Hapi i parë: U kërkohet nxënësve të rikujtojnë se si kanë vepruar për të gjetur sipërfaqen e drejtkëndorit dhe të katrorit.
Hapi i dytë: U drejtohen pyetjet;
- Sa përmasa ka drejtkëndori? Pse?
- Sa përmasa ka katrori? Pse?
Cilat janë njësite matëse për sipërfaqet e drejtkëndëshit dhe katrorit?
Nxënësit formulojnë rregullën e gjetjes se sipërfaqeve të drejtkëndorit dhe të katrorit.
Sipërfaqja e drejtkëndorit→ S= gjatësi × gjerësi
Sipërfaqja e katrorit→ S= brinjë × brinjë
Pyeten nxënësit:
Cila është formula për gjetjen e perimetrit të drejtkëndorit me brinjë a cm, b cm?
Cila është formula e gjetjes së katrorit me brinjë a cm?
Po njësite matëse të tyre cilat janë?
Hapi i tretë: U tregohet nxënësve se si e kanë mësuar të matin sipërfaqet e drejtkëndorit dhe të katrorit.
2- Ndërtimi i njohurive: (Mendo-Krijo-Diskuto, Punë në dyshe – 35’)
Hapi i parë: Nxënësit hapin librat. Punojnë ushtrimet e librit.
Hapi i dytë: Diskutojnë në dyshe zgjidhjet e ushtrimeve duke argumentuar zgjidhjen e saktë.
Hapi i tretë: U jepet një shembull për gjetjen e sipërfaqes se katrorit kur jepet perimetri i tij.
a. për katrorin
b. P=12 cm
b=?
brinja = 12 cm : 4 = 3cm (gjendet në fillim brinja)
S= 3 cm ˑ 3 cm = 9cm2 (pastaj sipërfaqja)
Hapi i katërt: Diskutime për njohuritë e marra.
Përforcimi: (Punë individuale-Diskutim – 45’)
I. Punë individuale (15’)
Hapi i parë: Nxënësit plotësojnë ushtrimet e fletës së punës.
II. Punë e pavarur (20’)
Hapi i dytë: Nxënësit punojnë në fletore ushtrime e mëposhtme;
U1: Gjej perimetrin e drejtkëndëshit me brinjë 6cm dhe 8cm.
U2: Gjej sipërfaqen e katrorit me P=16cm.
U3: Gjej sipërfaqen e drejtkëndëshit me perimetër P= 30 cm, ku gjatësia e tij është dyfishi i gjerësisë.
III. Diskutim (10’)
Hapi i tretë: Nxënësit diskutojnë për detyrën e klasës.
Detyrë shtëpie: Punimi i detyrës së dhënë në libër.
Vlerësimi
Nxënësi vlerësohet për:
- për diskutimet gjatë orës.
- për bashkëveprimin në grup.
- për punën e pavarur.
(Portali Shkollor)
Teste përmbledhëse për të tria periudhat në të gjitha lëndët, klasa IV
Rregullorja e shkollës
Gjeografi, teste përmbledhëse për periudhën e parë për klasën VI, VIII, X, XII