Matematikë, të ndërtojmë mjete mësimore
Tema “Të ndërtojmë mjete mësimore” në lëndën e matematikës në klasën e 8-të është organizuar për t’u zhvilluar me anë të projektit. Kjo është një metodë mësimore efikase e cila bashkon treshen e suksesit mësues-nxënës-prindër.
PROJEKT
Tema: Të ndërtojmë mjete mësimore
Lënda: Matematikë
Klasa: VIII
Kohëzgjatja e projektit: 3 orë
Ideja e projektit: Ideja e këtij projekti lidhet me aftësimin e nxënësve për të përdorur mjetet rrethanore dhe shndërrimin e tyre në mjete mësimore didaktike. Nxënësit bashkëpunojnë, diskutojnë, punojnë dhe krijojnë mjete konkrete: postera, fjalëkryqe, kuice, kalendarë matematikorë ose aplikacione të ndryshme me ndihmën e kompjuterit.
Ngjarjet hyrëse që frymëzojnë projektin: Shpeshherë në orë të ndryshme mësimi përdoren ndërmjet të tjera, si: mjete mësimore të bëra nga duart e nxënësve ndër vite, shihen punime të tyre të dokumentuara në CD ose demonstrohen materiale të shkarkuara nga interneti.
Partnerët në projekt:
• Nxënësit e klasës VIII
• Mësuesi/ja
• Prindërit
Kompetenca e komunikimit dhe të shprehurit
Dëgjon me vëmendje prezantimin dhe komentet e bëra, bën pyetje, jep propozime.
Paraqet të paktën një mendim për një detyrë të caktuar gjatë diskutimit në grup.
Kompetenca e të nxënit
Përzgjedh materialet, si p.sh., letrën, për kryerjen e detyrës dhe arsyeton zgjedhjen që ka bërë.
Parashtron pyetje dhe përgjigjet në pyetjet për detyrën e dhënë në njërën nga format e të shprehurit.
Mbikëqyr në mënyrë të pavarur përparimin e vet në një detyrë, veprimtari, duke përdor teknika të ndryshme për gjetjen e gabimeve dhe i korrigjon ato.
Grumbullon dhe klasifikon objektet e krijuara.
Kompetenca për jetën, sipërmarrjen dhe mjedisin
Bashkëvepron me moshatarët (pavarësisht statusit social) dhe të tjerë për realizimin e projektit.
Kompetenca qytetare dhe kompetenca personale
Tregon vetëbesim, kujdes dhe përpikëri gjatë kryerjes së detyrave.
Bashkëpunon me të tjerët për arritjen e një qëllimi të përbashkët në aktivitetet në klasë.
Diskuton dhe në bashkëpunim me anëtarët e grupit vendos rregullat për realizimin e detyrës në grup.
Metodat: Hulumtim i përbashkët, punë individuale, punë në grup, punë në dyshe, diskutim, prezantim.
Burimet e nevojshme: Teksti, mjete vizatimi, karton me ngjyra të ndryshme, letra me ngjyra, letër adeziv me ngjyra, ngjitës, gërshërë, aparat fotosh, materiale nga interneti, laptop, videoprojektor, skica, fotografi etj.
Pyetja kërkimore: A mund të bëjmë mjete të ndryshme mësimore duke përdorur mjete rrethanore?
Veprimtaritë:
Ora I
Gjatë kësaj ore bëhet një prezantim i shkurtër i temës së projektit. Klasa ndahet në grupe, nxënësit diskutojnë duke shfrytëzuar informacione të trajtuara në tekst, në internet, si dhe idetë e tyre. Ata hedhin në letër idetë e tyre caktojnë mjetet që u duhen, caktojnë rolin dhe detyrën e secilit anëtar të grupit. Në fund të orës secili grup paraqet përpara klasës projekt-idetë. Të gjithë nxënësit marrin pjesë në këtë diskutim duke bërë edhe vërejtje e sugjerime për mënyrën e realizimit të mjeteve të përzgjedhura për t’u realizuar.
Ora II
Nxënësit punojnë në grupe. Ballafaqojnë edhe njëherë projekt-idenë. Kontrollojnë mjetet e nevojshme dhe vazhdojnë punën për realizimin e projektit. Ata bashkëveprojnë me njëri-tjetrin, shkëmbejnë mendime duke dhënë ndihmë konkrete.
Mësuesi/-ja vëzhgon punën e nxënësve gjatë gjithë orës. Mban shënimet e nevojshme, jep ndihmesën e tij/saj për pyetjet që nxënësit mund të kenë, jep sugjerime, nëse e shikon të nevojshme.
Ora III
Gjatë kësaj ore nxënësit do të prezantojnë sipas grupeve mjetet e krijuara. Nxënësit e tjerë mund të bëjnë pyetje të ndryshme për mënyrën se si ato e kanë realizuar atë dhe rëndësinë e tij në orën e mësimit.
Pas përfundimit të prezantimeve, nxënësit votojnë në mënyrë anonime për mjetet që ka krijuar secili grup.
Pasi numërohen votat, shpallet grupi fitues.
Nxënësit plotësojnë një fletë, ku u përgjigjen pyetjeve:
‒ Çfarë ndihme u ofroi ky projekt në matematikë?
‒ Çfarë u pëlqeu më shumë?
‒ Çfarë vështirësish kishit gjatë zhvillimit të tij?
‒ A doni ta vazhdoni këtë projekt më tej?
Vlerësimi i nxënësve:
Duke u bazuar në vlerësimet formuese gjatë projektit (diskutimet, tabelat, vëzhgimin, planet paraprake dhe vazhdimësia e tyre) në dosjet personale dhe në produktin e realizuar, aftësinë për të demonstruar ato që dinë, aftësinë e bashkëpunimit në grup dhe prezantimin, mësuesi/ja bën vlerësimin përmbledhës të nxënësve.
Shënim. Mësuesi/ja mund të diskutojë me nxënësit dhe ata ta zgjedhin vetë temën e projektit që duan të realizojnë, mund t’u sugjerojë nxënësve një projekt që ai/ ajo mendon më të arsyeshëm për grupin e nxënësve që ka.
*Ky projekt i propozuar shërben si një ide për mësuesin/en.
(Materiali u shkëput nga libri i mësuesit i përgatitur nga Albas, Portali Shkollor)
Rregullorja e shkollës
Teste përmbledhëse për të tria periudhat në të gjitha lëndët, klasa IV
Testime dhe detyra përmbledhëse për Arsimin Fillor, viti shkollor 2023-2024