“Kthimi i Skënderbeut në Krujë”, studim teksti, letërsi X
Planifikimi i orës së mësimit 90 minuta për studimin e tekstit “Kthimi i Skënderbeut në Krujë” është hartuar nga mësuesja Shqiponja Bizhga, gjimnazi "P. N. Luarasi" Tiranë.
Data: ______________
PLANIFIKIMI DITOR
Fusha: Gjuhët dhe komunikimi
Lënda: Letërsi
Shkalla: V
Klasa: X
Mësuese: Shqiponja Bizhga
Gjimnazi "P. N. Luarasi" Tiranë
Rubrika: Letërsia e vjetër shqipe
Tema: Studim teksti: “Kthimi i Skënderbeut në Krujë” (“Historia e Skënderbeut”; Marin Barleti)
Situata e të nxënit:
Ora e parë
Mësuesja reciton vargjet e poemës “Histori e Skënderbeut” e N. Frashërit: “Krujë, o qytet i bekuar,/prite, prite Skënderbenë …”
Ora e dytë
Ç’mbresa ju la fjalimi i Skënderbeut? Pse?
Rezultatet e të nxënit sipas kompetencave kyçe:
Kompetenca e komunikimit dhe e të shprehurit: bashkëbisedon për temën;
Kompetenca e të menduarit: prezanton mënyrën e grumbullimit, të zgjedhjes, të klasifikimit të informacioneve:
Kompetenca e të nxënit: demonstron shkathtësi në lexim‐shkrim, në jetë, në kryerjen e detyrave.
Kompetenca personale: analizon përparësitë dhe dobësitë personale; evidenton masat për përparim personal;
Kompetenca qytetare: diskuton për çështje shoqërore;
Kompetenca digjitale: përdor mjetet digjitale. Fjalët kyçe: Barleti, “Histori e Skënderbeut”, N. Frashëri, fjalimi i Skënderbeut, Krujë, mesazh, humanist, atdhetar, liri, atdhe, nder, ligjërim shprehës, bindës, mjete artistike, stilistike, gjuhësore, strategji, teknika etj.
Burimet dhe mjetet mësimore: Letërsia 10; “Pegi”, “Historia e Skënderbeut”; Marin Barleti, literaturë, internet, tabela, shkumësa, fletore.
Lidhja me fushat e tjera ose me temat ndërkurrikulare: TIK, Histori.
Rezultatet e të nxënit të kompetencave të fushës sipas temës mësimore:
- lexon dhe reciton në mënyrë shprehëse fragmentin e dhënë;
- interpreton shprehje dhe fjali nga teksti;
- dallon mesazhet humaniste dhe patriotike të veprës;
- kthen fragmentin nga ligjërata e drejtë në të zhdrejtë;
- analizon strategjitë, mjetet gjuhësore-stilistike të ligjërimit shprehës, bindës të Skënderbeut;
- harton një ese me temën e dhënë sipas standardeve të përmbajtjes, strukturës, gjuhës dhe stilit.
Metodologjia dhe veprimtaritë e nxënësve: Stuhi mendimesh, Lexim i drejtuar, Praktikë e drejtuar, Diskutim+kllaster, Punë në grup, Ditari tripjesësh, Përmbledhje e strukturuar.
ZHVILLIMI I ORËS SË MËSIMIT
ORA I
I. Lidhja e temës me njohuritë e mëparshme:
Stuhi mendimesh:
Mësuesja reciton vargjet e poemës “Histori e Skënderbeut” e N. Frashërit:
“Krujë, o qytet i bekuar,/prite, prite Skënderbenë,/ po vjen si pëllumb i shkruar …” (mësuesja mund të recitojë vargun e parë dhe të tjerat mund t’i recitojnë nxënësit).
- Nga janë shkëputur këto vargje? Cili poet i ka shkruar?
- Cilin çast historik përcjellin këto vargje? Ç’atmosfera sjell poeti?
- Ku është mbështetur Naimi për të shkruar veprën e tij “Histori e Skënderbeut”? Kur është shkruar poema dhe pse?
II. Ndërtimi i njohurive të reja:
Hapi I: Lexim shprehës dhe lexim i drejtuar i tekstit (nga mësuesja).
Hapi II: Praktikë e drejtuar:
- Cilin çast historik pasqyron ky fragment?
- Nisur nga perspektiva e rrëfimit, në sa pjesë do ta ndanit fragmentin? Gjeni në tekst pjesët.
- Çfarë rrëfen autori në pjesën e parë? Çfarë informacioni historik merrni nga pjesa e parë? Ilustroni nga teksti.
- Po pjesa e dytë çfarë paraqet?
- Kujt i drejtohet Skënderbeu? Si u drejtohet atyre? Çfarë shqetësimesh shpreh ai? Cili është toni i ligjërimit? Cilat janë fjalët kyç që ai përdor dendur? (liri, atdhe, nder etj. )
- Si do t’i interpretonit: “Lirinë nuk jua solla unë, por e gjeta atë mes jush!”, “…ju më keni bërë tani aq rob, sa edhe të lirë”?
- Cilat janë mesazhet humaniste dhe atdhetare që përcjell Barleti nëpërmjet figurës së Skënderbeut?
Hapi III: Punë në grupe.
Shkruani përmbledhjen e paragrafit, duke e kthyer nga ligjërata e drejtë në ligjëratë të zhdrejtë.
Grupi i parë: paragrafi i parë nga fjalimi i Skënderbeut;
Grupi i dytë: paragrafi i dytë.
Hapi IV: Kontrolli i punës me grupe.
ORA E DYTË
I. Lidhja e temës me njohuritë e mëparshme: Diskutim+kllaster.
- Ç’mbresa ju la fjalimi i Skënderbeut? Pse? Si do ta cilësonit fjalimin e tij?
II. Ndërtimi i njohurive të reja:
Hapi I: Praktikë e drejtuar
- Skënderbeu shfaqet në disa përmasa tejkombëtare. Le t’i rikujtojmë ato (gjeneral, strateg i famshëm, politikan, diplomat i mençur…). Cila përmasë e Skënderbeut del nëpërmjet këtij fjalimi? Cili do të ishte qëllimi i kryesor i këtij fjalimi, duke u bazuar në informacionet historike?
-Si duhej ta ndërtonte fjalimin për të arritur qëllimin e tij? Çfarë strategjish, teknikash, gjuhë duhej të përdorte që të rriste forcën bindëse të ligjërimit të tij? (çdo tekst ndërtohet në bazë të qëllimit, auditorit, situatës).
Hapi II: Punë në grup +Ditari tripjesësh:
Grupi i parë: Zbuloni cilësitë e Skënderbeut si politikan i mençur, që dalin nëpërmjet fjalimit të tij. Çfarë strategjish dhe teknikash përdor Skënderbeu për të arritur qëllimin e tij?
Skënderbeu, cilësitë | Ilustrim | Koment |
---|---|---|
Grupi i dytë: Analizoni mjetet stilistike që i japin forcë shprehëse dhe bindëse ligjërimit
Mjete stilistike | Ilustrim | Koment/ funksioni artistik |
---|---|---|
Pyetja retorike | ||
Enumeracionet, shkallëzimet | ||
Grupi i tretë: Analizoni mjetet gjuhësore që i japin forcë shprehëse dhe bindëse ligjërimit.
Mjete gjuhësore | Ilustrim | Koment/funksioni shprehës |
---|---|---|
Përdorimi i vetave, funksioni i ndërthurjes së tyre (unë, ju, ne) | ||
Thirrorët | ||
Ndërtimi i fjalive. (Fjalitë e përbëra me bashkërenditje kundërshtuese) | ||
Llojet e fjalive sipas kumtimit, intonacionit; | ||
Leksik i pasur |
Hapi III: Kontrolli i punës me grupe
Hapi IV: Përmbledhje e strukturuar: Veçoritë ideoartisike të fragmentit dhe, nëpërmjet tij, të veprës së Barletit. Stili i autorit.
III. Vlerësimet do të bëhen mbi bazën e demonstrimeve, kur nxënësi:
- lexon dhe reciton në mënyrë shprehëse fragmentin e dhënë;
- interpreton shprehje dhe fjali nga teksti
- dallon mesazhet humaniste dhe patriotike të veprës;
- kthen fragmentin nga ligjërata e drejtë në të zhdrejtë;
- anlizon strategjitë, mjetet gjuhësore-stilistike të ligjërimit shprehës, bindës të Skënderbeut;
- diskuton mbi cilësitë dhe aftësitë e ligjërimit shprehës dhe bindës të Skënderbeut;
IV. Detyra dhe puna e pavarur: Sikur Skënderbeu të fliste sot në Kuvendin Popullor!
(Portali Shkollor)
Teste përmbledhëse për të tria periudhat në të gjitha lëndët, klasa IV
Rregullorja e shkollës
Gjeografi, teste përmbledhëse për periudhën e parë për klasën VI, VIII, X, XII